بیمه زنان خانه‌دار در پیچ و خم تأمین منابع مالی

۱۳م اسفند ،

عضو فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه بیمه زنان خانه‌دار از اولویت های این فراکسیون است، گفت: بیمه زنان خانه‌دار در پیچ و خم چگونگی تأمین منابع مالی است و در حال‌حاضر با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس در حال بررسی راهکارهای منطقی هستیم تا این مسئله عملیاتی شود.

شهلا میرگلو بیات نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه عملیاتی شدن بیمه زنان خانه‌دار از اولویت‌های فراکسیون زنان است، گفت: طرح بیمه اجتماعی زنان خانه‌دار پیشنهادی از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس است که برای فراکسیون زنان طراحی شده تا با بررسی‌های لازم بتوانیم آن را عملیاتی کنیم و در مجلس به تصویب برسانیم.

وی در ادامه افزود: بخشی از زنان خانه‌دار دارای بیمه تأمین اجتماعی از طریق همسر و یا فرزندان ذکور خود می باشند و بعضی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی قرار دارند، اما بخشی از زنان تحت هیچ‌گونه پوشش توسط سازمان تأمین اجتماعی نیستند که باید مورد حمایت قرار گیرد.

عضو فراکسیون زنان مجلس در ادامه دربارهٔ ضررت اجرای این طرح اظهار داشت: موضوع بیمه اجتماعی زنان خانه‌دار توسط مقام معظم رهبری در تاریخ۱۴ دی‌ماه سال ۱۳۹۰ در سومین نشست اندیشه‌های راهبردی با موضوع زنان وخانواده مطرح شد و ایشان تأکید داشتند که خانه‌داری باید به عنوان یک شغل محسوب شود و زنان خانه‌دار باید حقوق دریافت کنند، چرا که بعضی از زنان خانه‌دار دارای تحصیلات می باشند و شرایط کار کردن را دارند اما به دلایل مختلف که یکی از آنها تربیت نسل آینده است به خانه‌داری می‌پردازند.

میرلگو بیات تصریح کرد: همچنین در قانون اساسی، برنامه چشم انداز ۲۰ ساله و قانون برنامه پنجم توسعه تأکیدات فراوانی در جهت رعایت حقوق زنان در ابعاد مختلف مادی و معنوی شده است، لذا با توجه به دیدگاه اسلام به جایگاه زن و تأکیدات مقام معظم رهبری براین هستیم تا این کار انجام گیرد.

عضو فراکسیون زنان با بیان اینکه اجرای این طرح بار مالی بر دولت دارد، گفت: در این زمینه جلساتی را با مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار کردیم و جلساتی نیز با مرکز پژوهش‌های مجلس در حال برگزاری است تا بتوانیم به یک نیتجه مطلوب برسیم و این مشکل حل شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.