بیودیزل در اصفهان متولد شد

۱۰م اسفند ،

بیودیزل در اصفهان متولد شد

اولین همایش ملی توسعه پایدار سوخت سبز (بیودیزل) با مشارکت مدیران استانی و اساتید دانشگاهی و هئیت‌های علمی و دست‌اندرکاران این حوزه در دانشگا‌ه‌های علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو به نقل ازممتازنیوز، امروز طی مراسمی اولین همایش ملی توسعه پایدار سوخت سبز در اصفهان برگزار شد.

جمالی نژاد معاون عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به نیاز مبرم کشور به این سوخت به خصوص در ارتباط با معضل آلایندگی‌های زیست محطیی و آلودگی هوا برگزاری این همایش را مثبت ارزیابی کرد و گفت: موضوع سلامت انسان در محیطهای شهری از مسائلی است که هم اینک در سطح جهان بسیار مورد توجه قرار می گیرد.

براین اساس پرداختن به تحقیق و در نهایت تولید این سوخت میتواند نه تنها به لحاظ زیست محیطی بلکه برای توسعه پایدار و اشتغال زایی در جوامع و زیر ساختهای توسعه کشور هم سو با سند چشم انداز ۲۰ ساله موثر باشد.

جمالی نژاد افزود: نتیجه برگزاری چنین همایشهای که جنبه علم آوری دارد می بایست از این دایره فراتر رفته و برای عموم جامعه سبب اتفاقات مثبت و نتایج مطلوب و توسعه صنعتی و ارائه بازار و رسیدن علم به عمل در دستور کار قرار گیرد.

بر اساس این گزارش فردا در اصفهان اولین کارخانه تولید سوخت سبز(بیودیزل) افتتاح خواهد شد. با راه اندازی این کارخانه برای اولین بار در کشور سوخت بیودیزل به دست مصرف کنندگان خواهد رسید.

این گزارش حاکی از آن است که استانداری اصفهان، به عنوان اولین استان مرکز هم اندیشی توسعه استان را تشکیل داده و آن را کانونی برای هم فکری و هم گرای و هم اندیشی بین محققان، مخترعان، صنعتگران و مدیران قرار داده تا به عنوان پایگاهی جهت رسیدن به شعار علم تا عمل محقق شود.

چهارشنبه ۹ اسفند   ۱۷:۲

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.