بیژن نوباوه: از مظلومیت تئاتر و هنرهای تجسمی‌ ناراحتیم

۸ م دیماه ،

در گفت‌و‌گو با هنر‌آنلاین مطرح شد

بیژن نوباوه دربارهٔ بودجه مصوب حوزه‌های تئاتر و هنرهای تجسمی‌ گفت: ما در کمسیون فرهنگی هم از مظلومیت تئاتر و هنرهای تجسمی‌ ناراحتیم.

“بیژن نوباوه” نماینده مجلس در کمیسیون فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار تجسمی‌هنرآنلاین گفت: نمایندگان مجلس در کمیسیون فرهنگی هم از مظلومیت تئاتر و هنرهای تجسمی‌ ناراحتند اما واقعیت این است که مجلس بودجه نمی‌نویسد. بودجه را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ تهیه می‌کند و تا به حال پیش نیامده که وزارت ارشاد در حوزه‌ای تقاضای افزایش بودجه داشته باشد و مجلس مخالفت کند.

وی تاکید کرد: این تغییر رویکرد باید در دولت آغاز شود و تا زمانی که این اتفاق رخ ندهد و حمایت نشود تنها از طریق حمایت‌های مجلس به نتیجه نمی‌رسد. من فکر می‌کنم وزارت ارشاد باید توجه بیشتری به هنرهای نمایشی و تجسمی‌ داشته باشد تا به نتیجه قطعی برسیم. در هر حال ما هر چقدر تلاش کنیم بدون حمایت دولت به نتیجه نمی‌رسیم.

نوباوه با اشاره به نقش مجلس در تصویب بودجه جنگ نرم در مجلس هشتم گفت: ما قانونگذاریم. ما به نگاه سازمان و نهاد مربوطه توجه می‌کنیم و این احترام را برای سازمان‌ها قائلیم اما در بسیاری مواقع سازمان مربوطه بودجه بسیار کمتری پیشنهاد داده اند اما ما آنرا افزایش داده ایم مانند بودجه سال ۸۹ جنگ نرم که حدود ۸ میلیارد در نظر گرفتیم و با پافشاری مجلس هشتم به تصویب رسید در حالیکه دولت تقاضایی برای بودجه نداشت. با این تفاسیر اصل موضوع به این بر می‌گردد که دولت با استدلال از ما بودجه بخواهد و مجلس هم قطعا همراه است.

انتهای پیام۳۱/۳۴
 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.