بیکاران ناامید از یافتن کار درامریکا هستند

به گزارش ایرنا برخی ازاین بیکاران ناامید از جستجوی کار فارغ التحصیلانی هستند که بدلیل اوضاع بداقتصادی ازجستجوی کار ناامید واز بازار نیروی کار خارج شده اند.

امارگران این عده را جزئی از نیروی بیکار و در بازار جستجوی کار بحساب نمی اورند به همین دلیل معتقدند اعداد واقعی بیکاری در امریکا بیشتر از ارقام اعلام شده است.

دربسیاری ازتعاریف اقتصادی بیکاری پنهان به صاحبان مشاغلی اطلاق می شود که در ظاهر شاغل هستند و درامدی هرچه اندک دارند ولی تولید کننده کالا یا خدمتی نیستند.

دست فروشان و شاغلان فصلی که در سال تنها چند ماه کار می کنند از این دسته هستند.

حال سوال امارگران امریکائی اینست شخصی که ماه ها بدنبال کار بوده وبدلیل شرایط بد بازارکار خسته از جستجو از کاریابی منصرف شده است را چگونه نمی توان بیکار دانست.

تحلیلگران امارهای اقتصادی براورد کرده اند در حال حاضر شمار کسانی که در بازارکار و در جستجوی کار هستند ۴ میلیون نفر کمتر از نیروی کاری است که درسال ۲۰۰۷ در بازارکار حضور داشتند.

این ۴ میلیون نفر را می توان جزو گروه یاد شده دانست.

از سوی دیگر برخی از افراد خسته از جستجوی بی حاصل بدنبال کار فارغ التحصیل هائی هستند که باید اقساط بدهی اموزشی خود را بپردازند ولی بدلیل عدم کاریابی ناگزیر خود نیز بدلیل فقدان درامد نزد والدین بازگشته اند.

برای کمک به این عده بانک مرکزی امریکا طرحی تهیه کرده است تا پرداخت بدهی های انها را بطور موقت به تاخیر اندازد هرچند بدلیل مشکلات بودجه این طرح هنوز به تصویب نرسیده است.

به گفته کارشناسان بازار کار رقم هشدار دهنده دیگر شمار امریکائی هائی است که دارای کارهستند ولی بدلیل عدم رضایت شغلی یا پاره وقت بودن بدنبال کار و شغل دیگری هستند.

آمارها نشان می دهد شمار این افراد نیز نسبت به سال ۲۰۰۷ بیش از ۵/۲ درصد کاهش یافته است، امارشناسان معتقدند این میزان کاهش نیز در ۳۱ سال گذشته بی سابقه بوده است.

جدیدترین ارقام استخراج شده نشان می دهد امریکا در بین سال های ۲۰۰۷ الی ۲۰۰۹ بیش از ۸ میلیون و۷۰۰ هزار فرصت شغلی را از دست داده است.

کافیست این ارقام را با ادعای ماه گذشته وزارت کار امریکا مقایسه کنیم که براساس ان ادعا شده بود کارفرمایان بخش خصوصی در ماه اوت ۹۶ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده اند.

بر مجموعه فوق باید انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر امریکا را نیز افزود که بیکاری و بیکاری هائی از این دست می تواند بر ارای مردم در انتخابات اثر بگذارد.

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.