بیکاری بالا نفس اروپا را گرفته است/پاسخهای فنی به بحران کافی نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آلمانی “فاینشنال تایمز” آلمان در گزارشی نوشت : در اروپا ۱۸ میلیون نفر بیکار هستند و این یک آمار وحشتناک است. بیکاری بالا می تواند آسیبهایی را ایجاد کند که سالها و گاه دهه ها به طول بینجامد.

نویسنده در ادامه خاطر نشان کرد:آمار بیکاری در اتحادیه اروپا نفسگیر است. ۱۸ میلیون نفر در منطقه یورو بیکار هستند که دو میلیون بیشتر از سال گذشته است. تا کنون چنین آمار بیکاری از تشکیل منطقه ارز مشترک اروپایی وجود نداشته است؛ در این میان به ویژه شرایط کشورهای جنوب اروپا از این نظر خطرناک است.

این روزنامه آلمانی در ادامه خاطر نوشت: این داستان غم انگیزی که به ویژه در کشورهایی چون اسپانیا، یونان و پرتغال اتفاق افتاده است نیازمند یک پاسخ فوری از سراسر اروپاست. بیکاری جوانان در این کشورها حدودا به پنجاه درصد رسیده است که این آمار بالای بیکاری جوانان آسیبهایی را به اروپا وارد می کند که اثر آن سالها و گاه دهه ها به طول خواهد انجامید.

یک جوان ۲۵ ساله در اروپای بحران زده امیدی برای یافتن شغل مناسب ندارد، بنابراین همچنان نزد خانواده خود زندگی می کند،هیچ خانه ای نمی سازد و هیچ خانواده ای تشکیل نمی دهد و ممکن است ورود به یک زندگی شغلی مستقل برای همیشه برای این جوان امری دست نیافتنی باشد.اینها مسائلی  است که میلیونها جوان اروپایی با آنها روبرو هستند.

اروپا درست در زمانی با مسئله آمار وحشتناک بیکاری و گسترش خشم و اعتراضات مردمی روبرو شده است که شرایط می رفت تا با کمک مکانیسم ثبات یورو و کمکهای بانک مرکزی اروپا و تنظیم قواعد جدید برای حل بحران کمی آرام شود. اما شرایط فعلی اروپا نشان می دهد که پاسخهای تکنیکی به بحران کافی نیست. یک مسئله دوم دیگری آینده اروپا را تهدید کرده و باید در طرح نجات یورو در نظر گرفته شود و مربوط به نجات  این انسانها می شود. اروپا به شغل،شغل و همچنان شغل نیاز دارد.  


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.