بی‌اعتنایی بازار خودرو به نتایج مذاکرات ژنو

اسفند ۱۴۰۲

بازار راکد خودرو نسبت به نتایج مذاکرات ژنو واکنشی نشان نداد.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، رکود خرید و فروش در بازار خودرو و گرانی نرخ‌ها در این بازار آنقدر بسیار است که حتی نتایج مذاکرات ژنو نیز نتوانست این بازار را به واکنش وا دارد.

در حال حاضر قیمت خودرو در بازار بالاتر از توان خرید اکثر مردم است و همین مسئله سبب رکود در بازار شده است، به طوری که خریداری برای خودروهای گران‌قیمت وجود ندارد.

در این شرایط هر دستگاه پژو ۴۰۵ بنزینی در بازار ۲۷٫۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که حدود ۵ میلیون تومان بالاتر از قیمت کارخانه‌ای این محصول است.

همچنین هر دستگاه پژو پارس در بازار به قیمت ۳۵٫۵ میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود که نسبت به قیمت کارخانه حدود ۸ میلیون تومان بالاتر است.

در مورد تندر ۹۰ مدل E1 ایران خودرو نیز باید به قیمت ۳۲٫۵ میلیون تومانی این خودرو اشاره کرد که یک میلیون تومان بالاتر از قیمت کارخانه است.

تندر ۹۰ مدل E2 ایران خودرو هم تقریباً برابر با قیمت کارخانه یعنی ۳۵ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

در مورد رانا هم باید به قیمت ۳۲ میلیون تومانی این خودرو اشاره کرد که ۲ میلیون تومان بالاتر از قیمت کارخانه است.

هر دستگاه سمند ال‌ایکس سال نیز در بازار ۴٫۵ میلیون تومان بالاتر از قیمت کارخانه یعنی ۲۷٫۵ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

در مورد محصولات سایپا هم باید به قیمت ۲۲ میلیون تومانی تیبا اشاره کنیم که حدود ۳٫۵ میلیون تومان بالاتر از قیمت کارخانه است.

سایپا ۱۱۱ مدل SX نیز با قیمت ۱۹ میلیون تومان در بازار به خریداران عرضه می‌‌شود که نسبت به قیمت کارخانه، ۴ میلیون تومان بالاتر است.

قیمت سایپا ۱۳۱ مدل SX نیز این روزها در بازار ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که نسبت به قیمت کارخانه، ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بالاتر است.

در مورد سایپا ۱۳۲ مدل SX هم می‌توان به قیمت ۱۷٫۵ میلیون تومانی این خودرو در بازار اشاره کرد که نسبت به قیمت کارخانه، ۲٫۵ میلیون تومان گران‌تر است.

تندر ۹۰ مدل E2 پارس خودرو هم ۲ میلیون تومان بالاتر از قیمت کارخانه یعنی ۳۷ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

قیمت مگان نیز همچنان ۸۸ میلیون تومان است که نسبت به قیمت کارخانه ۱۴ میلیون تومان گران‌تر است.

قیمت خودروهای خارجی نیز تغییر چندانی نداشته و تنها تویوتا لندکروز به سبب کمبود عرضه در بازار، با افزایش قیمت ۱۰ میلیون تومانی مواجه شده و با قیمت ۴۰۰ میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.