بی‌توجهی به ورزش بانوان سرمایه‌ها را هدر می‌دهد

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ورزش بانوان، ورزش معلولان، ورزش آقایان در بعد همگانی و قهرمانی باید به یک نسبت دیده شود، گفت: بی‌توجهی به ورزش بانوان باعث هدر رفت سرمایه‌های ما می‌شود.

بی‌توجهی به ورزش بانوان سرمایه‌ها را هدر می‌دهد

به گزارش ممتاز نیوز، محمدمهدی فروردین یکشنبه ۲۸ شهریور در آیین تجلیل از قهرمانان پارالمپیک فارس گفت: اگرچه فارس در بعد ورزش همگانی و قهرمانی به دلیل حمایت‌های مسئولان ارشد استان جهش فوق‌العاده‌ای داشته اما استعداد آن بیش از وضعیت فعلی است.

او با اشاره به سهم بسزای فارس در مدال‌آوری در ادوار مختلف المپیک و پارالمپیک، افزود: این موضوع دست ما را باز می‌کند که از مسئولان استانی بخواهیم تا برای ورزش خرج کنند، چرا که این اقدام هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری برای آینده است.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: ما در شهرستان‌های استان استعدادهای زیادی داریم ولی امکانات ورزشی نداریم که با درایت استاندار فارس ریل‌گذاری انجام شده و مدیرانی که در بدنه ورزش فارس هستند به زیرساخت‌ها توجه ویژه داشته باشند.

فروردین همچنین با بیان اینکه در قانون دیده شده که صنایع حمایت‌کننده از ورزش معاف از مالیات باشند، گفت: انتظار داریم که صنایع پای کار بیایند و از یک ورزشکار المپیکی حمایت کنند زیرا هیچ کاری ارزشمندتر از این نیست.

او افزود: باید به زیرساخت‌های ورزشی فارس توجه شود، چرا که در موفقیت در ورزش ۴ مولفه امکانات کافی، استعداد و نیروی انسانی، دانش فنی و مدیران کارآمد مهم است که ما در استان فارس همه اینها را داریم و لی در بحث امکانات ورزشی آنطوری که باید و شاید آمایشی در سطح کشور انجام نشده است.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورزش یک پدیده است و تنها رویدادی است که می‌تواند خیل عظیمی را گرد هم آورد، گفت: در گذشته به ورزش توجه زیادی نمی‌شد و به عنوان یک فرزند سرراهی به آن نگاه می‌کردند. حتی در مجلس زمانی که بودجه بسته می‌شد کمتر کسی در خصوص آن صحبت می‌کرد اما امروز به واسطه حمایت‌ها، بودجه ورزش از نیم درصد بودجه کشور، به ۲.۵ درصد افزایش یافته است.

فروردین همچنین با اشاره به صعود تیم فجر شهید سپاسی به لیگ برتر در شرایط شیوع کرونا و وضعیت بد اقتصادی جامعه، گفت: صعود این تیم به لیگ برتر موجی از شادی را در بین مردم استان ایجاد کرد.

او به اهمیت ورزش در سلامت جامعه و پیشگیری از بیماری‌هایی مانند قندخون و فشارخون هم اشاره و اضافه کرد: براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در اوج شیوع کرونا هر ۴ دقیقه یک فوتی داشتیم اما به دلیل فشارخون و قندخون هر یک دقیقه یک فوتی داریم اما به این آمار توجهی نمی‌شود.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دغدغه بحث مسکن و اشتغال قهرمانان ورزشی در مجلس مطرح شده و با تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت راه و شهرسازی بسته می‌شود بحث مسکن قهرمانان حل می‌شود و برای اشتغال آنها نیز رهبری تاکید ویژه‌ای دارند تا دغدغه آنها برطرف شود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.