بی‌خانمان‌ها در بریتانیا غارنشین شده‌اند

۲۳خردادماه،

یک روزنامه بریتانیایی نوشت: ادامه بحران مسکن در این کشور سبب شده تعدادی از مردم به زندگی در غارهای دست‌ساز روی آورند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، روزنامه انگلیسی «تلگراف» نوشت: در شرایطی که بحران مسکن در بریتانیا خارج از کنترل می‌شود، مردم بی‌خانمان ناچار به زندگی در غار می‌شوند.

آمارهای در بخش‌هایی از منچستر نشان می‌دهد که شمار مردمی که نمی‌‌توانند خانه بخرند، بسیار شده‌اند. یکی از بررسی‌ها حاکی از آن است که در یکی از بدترین مناطق، مردم مجموعه‌ای از غارهای ماسه‌سنگی را برای سکونت برگزیده‌اند.

در«استوکپورت» که در منچستر قرار دارد، طی سال قبل ۴۲ درصد اشخاص قادر به تامین مسکن نیستند. چندی پیش چهار نفر به سختی در محل نگهداری مخفی حیوانات در ارتفاع ۲۰ فوتی که دور از انظار عمومی بود نگهداری می‌شدند و در آن به سختی می‌خوابیدن این غارها هم‌اکنون مورد استفاده مردی استونیایی است که چندین هفته قبل از «وست‌میدلند» آمده است.

«جاناتان بیلینگز» مدیر یک سازمان خیریه اعلام کرد که شمار اشخاصی که هر روز درخواست حمایت می‌کنند، از حدود ۶۰ یا ۷۰ نفر به حدود ۱۴۰ نفر در سه سال قبل رسیده است.وی به خصوص تاکید دارد که این میزان افزایش به ویژه در میران طبقه متوسط دیده می‌شود و این یعنی، اشخاصی که سالها کار می‌کردند، ناگهان  همه‌ دارایی خود را از دست دادند.

وی گفت: متاسفانه در چنین شرایطی مردم در مناطق بسیار خطرناکی می‌‌خوابند. من اشخاصی را می شناسم که در رودخانه می افتند و گاهی نیز کودکان کیسه‌خواب‌های آنان را وقتی داخل آن خوابیده‌اند، آتش می‌زنند. من نمی‌دانم که آیا سیاستمداران از این چیزها آگاهی دارند یا خیر. ما باید به همراه هم به این اشخاص کمک کنیم چرا که هیچ کس نمی‌خواهد کسی در غار زندگی کند.»

شمار بی‌خانمان‌ها در اروپای شرقی نیز به طور قابل توجهی افزایش داشته است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.