بی‌سواد قلمداد کردن منتقدین از سوی دولت قابل پذیرش نیست

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دانشگاهیان، متخصصین و خبرگان حوزه هسته‌ای می‌خواهند در مورد توافقنامه هسته‌ای اظهارنظر کنند اما با کدام اطلاعات؟ ما از کدام بخش از این توافق نامه اطلاع پیدا کرده‌ایم؟ آیا می‌شود از متنی اطلاع نداشت و در مورد آن اظهارنظر کرد؟ این چه تقاضایی است که مطرح می‌شود.

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور در دانشگاه شهید بهشتی گفت: درخواست رئیس‌جمهور از دانشگاهیان و متخصصین برای اظهارنظر پیرامون توافق‌نامه و موافقت‌نامه اجرایی آن دو سوال را در مقابل دیدگان دانشگاهیان و متخصصین این امر قرار می‌دهد.
 
وی ادامه داد: سوال اول این که نحوه برخورد با منتقدین به هیچ وجه قابل قبول و دفاع نیست، این که ما منتقدین خود را به عنوان افراد بی‌سواد قلمداد کنیم قابل پذیرش نیست، آن هم از سوی دولتی که مدعی است ما باید صدای منتقدین را بشنویم این موضع گیری قابل قبول نخواهد بود.  

نقوی حسینی تصریح کرد: به هر حال بین کسانی که نسبت به توافقنامه انتقاداتی دارند و اغلب آن‌ها اهل فن و متخصص هستند و نسبت به مسائل هسته‌ای حرفه‌ای و مسلط هستند با افراد بی‌سواد تفاوت‌هایی وجود دارد.
 
وی تاکید کرد: من همواره از کلیت توافق نامه هسته‌ای و موضع دولت دفاع کرده‌ام اما این نوع برخورد دولت برای جامعه دانشگاهی ایجاد سوال کرد، این که ما منتقدین خود را بی‌سواد مطرح کنیم.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: این مسئله در دولت احمدی‌نژاد نیز به وقوع پیوست پس چه تفاوتی می‌تواند میان دولت دهم و یازدهم وجود داشته باشد، آقای احمدی‌نژاد هم اعلام کرد کسانی که به برنامه اقتصادی دولت انتقاد می‌کنند بی‌سواد هستند و مشخص نیست که مدرک خود را از کدام دانشگاه دریافت کرده‌اند، پس این دولت چه تفاوتی با دولت قبل می‌تواند داشته باشد.   
 
نقوی حسینی ادامه داد: نکته دوم این که حال دانشگاهیان، متخصصین و خبرگان این حوزه می‌خواهند اظهارنظر کنند اما با کدام اطلاعات؟ ما از کدام بخش از این توافق نامه اطلاع پیدا کرده‌ایم؟ کدام سند از متن این توافق‌نامه در اختیار دانشمندان، دانشگاهیان، متخصصین و نخبگان قرار گرفته است؟ آیا می‌شود از متنی اطلاع نداشت و در مورد آن اظهارنظر کرد؟ این چه تقاضایی است که مطرح می‌شود.
 
وی افزود: بارها نمایندگان مجلس این درخواست را مطرح کردند که متن توافق‌نامه در اختیارشان قرار گیرد اما متاسفانه چنین مسئله‌ای محقق نشده است، ما باید متن توافقنامه را از بیگانگان بشنویم و براساس نظر بیگانگان قضاوت و تبیین کنیم و این در حالی است که هیچ گاه به بیگانگان اعتماد نداشتیم، در آن‌ها حسن نیت ندیده و آن‌ها را دشمن خود تلقی می‌کنیم.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما باید چگونه قضاوت کنیم؟ چرا متن توافقنامه در اختیار ما قرار نمی‌گیرد. زمانی که نسبت به متن هیچ گونه اطلاعی در دست نیست آیا انتظار دولت این است که فقط از این مسئله تمجید کنیم؟ در حالی که جان کری برضد دولت و ملت ما موضع گیری می‌کند و ما بردهان او می‌کوبیم که اگر کوچکترین تهدیدی نسبت به ملت ما صورت بگیرد ما همه ظرفیتمان را در سراسر جهان برعلیه آمریکا بسیج می‌کنیم و چنان پاسخ می‌دهیم که برای آن‌ها پشیمان کننده و نابود کننده باشد و بعد از آن سخنگوی کاخ سفید و وندی شرمن در امور داخلی کشور ما دخالت کرده و مسائلی را خارج از موضوع توافقات ژنو مطرح می‌کنند.
 
وی تصریح کرد: هنگامی که این مسائل مطرح می‌شود شخصی مثل من که از مفاد توافقنامه ژنو اطلاعی ندارد چه موضع گیری می‌تواند انجام دهد و چه قضاوتی باید صورت گیرد.
 
نقوی حسینی در پایان خاطر نشان کرد:درست است که ما پاسخ دندان شکن می‌دهیم اما باید مطلع نیز باشیم و این نکات باید روشن شود این که دانشگاهیان، متخصصان و اهل فن در مورد این مسئله نظر دهند کاملا حرف درستی است اما اول این که منتقدان بی‌سواد نیستند زیرا اگر منتقدان بی‌سواد باشند نیازمند پاسخگویی نیست پس باسوادند و دوم این که دانشگاهیان خبرگان و نخبگان برپایه چه اطلاعاتی اظهارنظر خود را عنوان کنند دولت باید این مسئله را حل کند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.