بی‌میلی خودروسازان ایران به نصب دو ایربگ

۱۳م اسفند ،

بی‌میلی خودروسازان ایران به نصب دو ایربگ

Bookmark and Share

ایسنا: سازمان ملی استاندارد ایران در نامه‌ تازهی به خودروسازان دربارهٔ ضرورت تجهیز محصولات سواری به دو کیسه هوا دوباره اخطار داده است و در این میان بعضی قطعه‌سازان داخلی اذعان کرده‌اند که توان تامین این قطعه به مقدار کافی را دارند. 

طبق قانون از ابتدای سال ۹۲ تمام سواری‌های داخلی باید به دو کیسه هوا تجهیز شوند. با این حال بعضی مواضع خودروسازان از احتمال عدم تحقق این موضوع از ابتدای سال آینده نشان دارد. 

حدود دو ماه پیش شرکت پارس خودرو در نامه‌ای به سازمان استاندارد از مشکلات تامین کیسه هوا برای خودروی تندر ۹۰ خبر داده و خواستار تولید تندر ۹۰ یک ایربگه تا پایان سال جاری شد. {+} سازمان استاندارد نیز در پاسخ اعلام کرد که تا پایان امسال نصب یک ایربگ بر روی خودروهای سواری اجباری است و به همین سبب تک ایربگه شدن تندر ۹۰ تا پایان امسال بلامانع است. 

در این شرایط اگرچه خودروسازان مشکلات تامین ارز و بعضا تحریم را مانع از تامین کیسه هوا به مقدار کافی می‌دانند؛ اما در حال حاضر چند قطعه‌ساز داخلی این قطعه را در داخل کشور تولید می‌کنند و مشکلی برای تامین این قطعه وجود ندارد. 

با توجه به همین موضوع سازمان ملی استاندارد ایران اخیرا در نامه دیگری به خودروسازان تاکید کرده که خودروهای سواری از ابتدای سال آینده باید به دو کیسه هوا تجهیز شوند.

برچسب ها : خودروسازی ایران | ایربگ‌ | پارس خودرو | تندر | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۳/۰۴
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.