بی توجهی به دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا تبعات زیان‌آوری بدنبال دارد

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: قطعا هر فردی در حیطه کاری و تخصص خود تصمیم ساز بوده و بی‌توجهی به دستورالعمل‌ها و نظرات کارشناسی ستاد مقابله با کرونا آثار و تبعات اجتماعی زیان‌آوری به دنبال دارد.

اسدالله قره خانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حکم رهبر معظم انقلاب در خصوص لایحه بودجه ۹۹ و توجه ایشان به نظرات ستاد مقابله با کرونا، بیان کرد: تعطیلی مجلس با دستور ستاد مقابله با کرونا بود که در این زمینه چند نکته باید مورد توجه قرار گیرد؛ ستاد مبارزه با کرونا برای مقابله با این ویروس تشکیل شده و دولت دستورات این ستاد را لازم الاجرا می‌داند چراکه دستور العمل های این ستاد با سلامت جامعه و حیات افراد و مباحث و معضلات اقتصادی و اجتماعی ارتباط دارد. در این مجموعه افراد کارشناس و متخصص در حوزه سلامت تصمیم گیری می کنند و شایستگی لازم را نیز دارند فلذا مجلس که خود مرکز قانون گذاری است باید در اجرای قوانین و دستورات کارشناسی پیشگام باشد.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس تصریح کرد: اگر ما یک هواپیما را در نظر بگیریم در هنگام پرواز هر فردی با هر جایگاه و سمتی که در آن هواپیما حضور دارد در جایگاه تصمیم‌گیری نیست بلکه تصمیم با کادر پرواز است. قطعا هر فردی در حیطه کاری و تخصص خود تصمیم ساز بوده، پس بی توجهی به دستورالعمل ها و نظرات کارشناسی ستاد مقابله با کرونا آثار و تبعات اجتماعی زیان آوری به دنبال دارد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه تاکید کرد: در هفته اول اسفند که جلسات مجلس تشکیل شد از حدود ۱۲۰ نفر از نمایندگان به صورت داوطلبانه تست گرفته شد که تست تعدادی از نمایندگان مثبت بود که تجمع این افراد در صحن مجلس و شیوع آن در بین سایر نمایندگان از یک سو و سپس مراجعه به حوزه های انتخابیه و برقراری ارتباط و مراودات تنگاتنگ با مردم خود می توانست بسیار خطرناک باشد، بنابراین با دستور ستاد مقابله با کرونا جلسات مجلس لغو شد و بررسی بودجه ۹۹ نیز با اذن رهبری از دستور خارج شد.

قره خانی تاکید کرد: تعطیلی جلسات مجلس نیز از روی رأی و نظر نمایندگان نبود بلکه یک التزام و ضرورت و دستورالعمل کارشناسی در شرایط کنونی بود.

نماینده مردم علی آباد کتول در پایان ضمن قدردانی از زحمات کادر پزشکی در مقابله با ویروس کرونا، گفت: انصافا تاکنون تیم پزشکی و پرستاری با وجود همه کاستی ها در مقابله با این ویروس کم نگذاشته اند و به سوگند خود پایدار مانده اند. با وجود اینکه بسیاری از بیمارستان های ما از نظر امکانات و تجهیزات فقیر است اما تیم های درمانی با تمام وجود برای بهبود بیماران تلاش می کنند که جای قدردانی و تشکر دارد و بنده نیز از همه آنان در سراسر کشور تشکر می کنم.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.