بی سامانی ورزش ادامه دارد/ نایب رئیس کمیته ملی المپیک: هنوز هم اجازه برگزاری انتخابات نداریم

فروردین ۱۴۰۳

ورزش > مدیریت ورزش – مهدی قدمی نائب رئیس کمیته ملی المپیک ،۱۱ روز بعداز تایید اساسنامه کمیته ملی المپیک ایران در ioc روند اصلاح و تایید اساسنامه را تشریح کرد.

به گزارش ممتاز؛قدمی با حضور در جمع خبرنگاران به سئوالات آنها هم جواب داد. نایب رئیس کمیته ملی المپیک برخلاف ادعای قبلی بهرام افشارزاده دبیرکل کمیته ملی المپیک از نداشتن الزام برای اصلاح اساسنامه طبق نامه اجلاس کپنهاک می گوید:« اجلاس کپنهاک ،هیچ الزامی برای اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک نداشت.iocهیچ ابلاغیه ای هم برای اصلاح اساسنامه نداده بود.بعضی این مساله را فرض گرفتند و تا آخر رفتند. من به صحبت های افشارزاده دربارهٔ این قضیه کاری ندارم.»او برکناری روسای فدراسیونها را مهمترین بهانه ioc برای اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک برشمرد:«اگر چهار رئیس فدراسیون قبل از المپیک برکنار نمی شدند ،نیازی به اصلاح اساسنامه نبودچرا که هر تغییر و تحولی قبل از المپیک شائبه مهره چینی برای انتخابات را به وجود می آورد.»
او دربارهٔ برگزار نشدن انتخابات می گوید:« برگشت روسا ، اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک و فدراسیون ها سه شرط برای برگزاری انتخابات بود که از بین آنها اصلاح اساسنامه کمیته انجام شده است. اما هنوز دو شرط دیگر انجام نشده به همین سبب نمی توانیم انتخاباتی حتی برای فدراسیون ها داشته باشیم .البته IOC می گوید اگر یک فدراسیون داخلی با فدراسیون بین المللی خود هماهنگی داشته باشد نه برگشت رئیس لازم است و نه اصلاح اساسنامه، در واقع به نقل از IOC هر یک از فدراسیون ها باید از فدراسیون بین المللی خود تاییدیه بگیرند. IOC زمانی دخالت می کند که این تاییدیه گرفته نشده باشد.»
قدمی دربارهٔ برنگشتن روسای برکنار شده به فدراسیونها هم حرف می زند و می گوید:«این وظیفه کمیته ملی المپیک نیست. بلکه وزارت ورزش باید در این باره تصمیم گیری کند.بنابراین تقاضای حضور سرپرست وزارت ورزش را در جلسه هیات اجرایی کرده ایم.اگر عزمی جدی برای حل این مساله باشد،قضیه یک ماهه حل می گردد. البته ما برای برگزاری انتخابات اصرار داریم. در نشست هفته قبل هم مصوب کردیم درنامه ای به IOC ، اجازه برگزاری انتخابات را بگیریم و متعهد شویم که دو تعهد باقی مانده را انجام دهیم.با این حال هنوز معلوم نیست که انتخابات کی برگزار می گردد.شاید تا هشت ماه دیگر هم خبری از انتخابات نباشد.»
او اما ترجیح میدهد حرفی از زمان انتخابات نزند:«من تاریخی برای انتخابات نمی دهم.چرا که به ما ربطی ندارد.اما فکر می کنم طرح قضیه انتخابات و هماهنگی یک ماه زمان می برد،یک ماه دیگر هم انتخابات باشد.»
ادامه حرف های نایب رئیس کمیته ملی المپیک دربارهٔ حساسیت ioc درقبال روسای برکنار شده است:« زمانی که در یک کشور به موضوعی اعتراض وارد شود IOC مداخله می کند. حتماً در مورد این برکناری ها هم اعتراض هایی وجود داشته است در هر صورت ما برای پیگیری کارها باید با وزارت ورزش هم هماهنگ باشیم.»ادعای مهندسی کمیته ملی المپیک تنها یک اتهام است؟قدیم در این مورد هم توضیح می دهد:«این یک اتهام است. در جلسه هیات اجرایی هم مطرح شد. همه از خسروی وفا هم پرسیدند که چرا همان موقع مطرح نکردی؟همه بی اطلاع بودند.کسی هم با من صحبت نرکده بود.حتی از او پرسیدند چه کسی در این باره صحبت کرده که خسروی وفا سکوت کرد. با این حساب بحث مهندسی را منتفی بدانید.هیات اجرایی ۱۰ -۱۱ عضو دارد که هر کس نظری دارد.حتی در جلسه اصلاح اساسنامه دوستان معتقد بودند انتخابات بعداز انتخابات ریاست جمهوری و امدن وزیر ورزش باشد بسیار بهتر است. چرا که انتخابات قبل از ریاست جمهوری همیشه درگیری بین کمیته و وزارت یا سازمان سابق را به همراه داشت. در نهایت هم رئیس کمیته ملی المپیک هیچ اقدامی برای انتخابات نکرد.شاید انتخابات هشت ماه دیگر هم برگزار نشود.هنوز معلوم نیست انتخابات چه زمانی باشد.»
اعلام استعفای دسته جمعی هیات اجرایی بعداز برکناری روسای فدراسیونها هم آخرین نطق نایب رییس کمیته ملی المپیک است.آنجا که او می گوید:«: این اعلام متعاقب عزل روسای ۴ فدراسیون بود. آن زمان گفتیم که اگر هدف از عزل این روسا و روسای بعدی این است که ما در انتخابات تازه نباشیم دسته جمعی استعفا می دهیم و حتی این موضوع را رسانه ای هم کردیم. هرچند بعد از آن در صحبتی که با آقای عباسی داشتم او گفت طبق یک تصمیم مدیریتی این ۴ عزل را انجام دادیم و موضوع ربطی به کمیته ندارد.»

۲۵۱ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.