تأثیر شیوه‌های طبخ گوشت قرمز در ابتلا به سرطان

توجه به شیوه های طبخ گوشت قرمز نشان می دهد که خطر سرطان پروستات می تواند درنتیجه مواد شیمیایی سرطان زایی باشد که وقتی گوشت در دمای بالا طبخ می شود، تشکیل می شوند.

محققان دانشگاه کالیفرنیا جنوبی و موسسه پیشگیری از سرطان کالیفرنیا دریافتند که طبخ گوشت قرمز با دمای بالا به ویژه در ماهیتابه های مخصوص گوشت قرمز می تواند خطر ابتلا به سرطان را تا ۴۰ درصد افزایش دهد.

به گزارش مهر، ماریانا استرن استاد یار پزشکی پیشگیری در دانشکده کک از دانشگاه پزشکی کالیفرنیا جنوبی ریاست این تحقیقات را با عنوان ” گوشت قرمز و گوشت ماکیان، شیوه های طبخ، آمادگی ژنتیکی و خطر سرطان پروستات: نتایج تحقیقات مرکز سرطان پروستات کالیفرنیا” را برعهده داشت.

این تحقیق در مجله تولید سرطان منتشر شده و شواهد مهم و جدیدی درباره اینکه چگونه گوشت قرمز و شیوه های طبخ آن خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می دهد، ارائه کرده است.

مطالعات قبلی تأکید کرده اند که میان رژیمهای سرشار از گوشت قرمز و ابتلا به سرطان پروستات ارتباط وجود دارد اما در این رابطه شواهد اندکی وجود داشت. توجه به شیوه های طبخ گوشت قرمز نشان می دهد که خطر سرطان پروستات می تواند درنتیجه مواد شیمیایی سرطان زایی باشد که وقتی گوشت در دمای بالا طبخ می شود، تشکیل می شوند.

محققان با بررسی اطلاعات مربوط به ۲ هزار نفر در تحقیق سرطان پروستات کالیفرنیا، تحقیق چند قومیتی سان فرانسیسکو توسط اشتر جان و تحقیقات لس آنجلس توسط سو اینگلس، این نتایج را اعلام کردند. در این تحقیقات از شرکت کنندگان پرسشهایی جامعی درباره میزان و نوع گوشت مصرفی آنها از جمله گوشت ماکیان یا گوشت فرآوری شده پرسیده شده بود.

اطلاعات درباره شیوه های طبق گوشت از جمله آبپز، کبابی یا سرخ کرده نیز با استفاده از تصاویر رنگی که میزان طبخ گوشت را نشان می داد بررسی شد. بیش از یک هزار نفر از مردان شرکت کنندگان در این تحقیقات مبتلا به سرطان پروستات پیشرفته بودند.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.