تأثیر عجیب این سوپ در سرماخوردگی

۴ م دیماه ،

آخرین تحقیقات علمی نشان می دهند که سوپ مرغ می تواند راهی برای رهایی از اولین نشانه‌های آنفلوآنزا و سرما‌خوردگی باشد.

ممتازنیوز: یک گروه از محققان آمریکایی با انتشار یافتن مقاله ای در مجله آمریکایی درمان شناسی نشان دادند که “کارنوسین”، یک ماده تشکیل دهنده سوپ مرغ می تواند به سیستم ایمنی بدن کمک کند تا با اولین مراحل آنفلوآنزا مبارزه کند.

این در حالی است که نویسندگان این مقاله اظهار داشتند که مزیت این ماده به محض دفع سوپ توسط بدن از بین می رد، به این معنا است که هنگام سرماخوردگی باید به یک منبع بی پایان سوپ مرغ دسترسی داشته باشید.

این اولین باری نبود که تأثیر سوپ مرغ در سرماخوردگی مورد بررسی قرار می گرفت. بیش از یک دهه پیش، دکتر استفان رینارد از مرکز پزشکی دانشگاه نبرسکا می خواست بفهمد که چرا دستور سوپ مرغ همسرش که طی نسلها به وی منتقل شده بود اینقدر شفا بخش است.

وی با استفاده از نمونه خونهای داوطلبان نشان داد که این سوپ از حرکت متداولترین نوع سلولهای خونی جلوگیری می کند؛ این گلبول های سفید خون نوتروفیل می باشند و با عفونت مبارزه می کند.

دکتر رینارد این نظریه را ارائه داد که سوپ مرغ با ممانعت از حرکت این سلولهای مبارز با عفونت در بدن به کاهش علائم تنفسی آنفلوآنزا کمک می کند. آنچه وی نتوانسته بود شناسایی کند، محتویات دقیق سوپ بود که سبب تأثیر آن در مقابل سرما خوردگی می گردد.

محققان سوپی را که دربرگیرنده مرغ، پیاز، سیب زمینی، هویچ، شلغم، زردک، ساقه های کرفس، جعفری، نمک و فلفل بود را بررسی کردند. آنها همچنین سوپهای تجاری را با تأثیرات مشابه پیدا کردند، این احتمال وجوددارد که ترکیب مواد غذایی با هماهنگی تأثیرات مثبتی اعمال می کنند.

یک تحقیق دیگر از میامی نشان می هد که سوپ مرغ چیزی بیش از یک دارونما است. آنها با بررسی تأثیر آن در ۱۵ داوطلب که سوپ مرغ، آب سرد و آب گرم مصرف کرده بودند به این نتیجه رسیدند که سوپ مرغ کارکرد تأثیر محافظتی از بدن دارد.

همچنین محققان دانشگاه نبرسکا دریافتند که ترکیب سبزیجات و مرغ در سوپ می تواند به تخفیف التهاب دستگاه تنفسی کمک کند. تمام مواد غذایی در این ترکیب در ارتقای سیستم ایمنی بدن موثر می باشند.

تصویر ارائه شده محققان دانشگاه مریلند نمای سه بعدی  ویروس سرماخودگی

نکته مهم این است که در طول سرماخوردگی ضروتی ندارد که سوپ مرغ تنها غذای مصرفی ما باشد، دامنه وسیعی غذا که ارائه کننده مواد مغذی می باشند، میوه ها، سبزیجات، دانه ها و پروتئینها در این دوره تأثیرگذار می باشند.

مایعات گرم، چای های گیاهی بدون افزودن شکر نیز در درمان تأثیرگذار است. درحالی که ویتامین C ما را از ابتلا به سرما خوردگی محافظت نمی کند اما می تواند شدت ابتلا به بیماری را کاهش دهد، بنابراین استفاده از سیب زمینی شیرین، فلفل، کیوی و مرکبات در رژیم غذایی پیشنهاد شده است.

محققان دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی نیوجرسی به این نتیجه رسیده اند که مصرف غذاهای پروبیوتیک می تواند به کاهش طول مدت سرماخوردگی کمک کند و همچنین از شدت علائم آن بکاهد.

تحقیقات روی ۲۰۰ نفر که یا دارونما مصرف کرده بودند و یا ترکیبی از Lactobacillus rhamnosus و Bifidobacterium animalis مصرف کردنده بودند نشان می داد اشخاصی که از پروبیوتیکها تغذیه کرده بودند کمتر به سرما خوردگی مبتلا شده و تا ۳۴ درصد کاهش علائم سرماخوردگی داشتند و سرماخوردگی آنها کمتر از ۴۸ ساعت بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر


.
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.