تأخیر در سفر فضایی روسیه به ماه/ اعزام فضانورد تا سال ۲۰۱۸

به گزارش خبرگزاری مهر، ولادیمر پاپووکین رئیس سازمان فضایی روسیه اظهار داشت: پروژه سفر انسان به ماه در تاریخ تعیین شده ۲۰۲۴- ۲۰۱۶ انجام نمی پذیرد.

روسیه درنظر دارد فضاپیمای جدیدی را جایگزین فضاپیمای سایوز پا به سن گذاشته در سفر به ایستگاه بین المللی فضایی و فراتر از آن کند.

پاپووکین اظهار داشت: در مقایسه با ایستگاه بین المللی فضایی ما به مدارهای بالاتر و سفرهایی به ماه و توسعه فناوری سفر به مریخ می اندیشیم.

براساس اظهارات وی، این فضاپیما با ظرفیت شش نفر می تواند برای مأموریتهای متنوعی مورد استفاده قرار بگیرد که در آن میان می توان به مأموریتهای رباتی به ماه، یا یک ایستگاه فضایی میان ماه و زمین و حتی فراتر از ماه نیز اشاره کرد.

این درحالی است که این امکانات از جمله استفاده مجدد از فضاپیما به صورت بی وقفه وجود ندارد. ساخت یک فضاپیمای قابل استفاده مجدد در مرحله نخست به پوششهای محافظ حرارتی ارتباط دارد و ما رویکردهای مختلفی برای حل این موضوع داریم.

وی اظهار داشت: باید مقدمات اولیه برای آزمایش امن بودن این مدل در بازگشت خود به زمین با سرعت دوبرابر صورت بگیرد.

سازمان فضایی فدرال روسیه که از آن با عنوان کوتاه روسکاسموس یاد می کنند در سال ۱۹۹۲ و پس از فروپاشی شوروی سابق تاسیس و میراث ‌دار برنامه‌های فضایی شوروی شد.

انسان تاکنون ۷۳ مأموریت فضایی به سوی ماه انجام داده ‌است. تغییرات دمایی زیاد بر سطح ماه، تابش‌های دارای زیان کیهانی و بارش انواع شهاب ‌سنگ‌ ها اسکان انسان در ماه را با دشواری‌ هایی روبه ‌رو می‌کند. پژوهشگران سازمان فضایی ژاپن موفق به کشف حفره‌ای گدازه‌ای در کره ماه شده‌اند که به باور آن‌ها این حفره مکانی مناسب برای ساخت اقامتگاه‌های فضایی در آینده‌ای نه چندان دور خواهد بود.

سفر به ماه با فناوری‌های کنونی سه روز طول می کشد و ماه تنها کره خارج از زمین است که انسان‌ها بر آن گام نهاده‌اند. در سال ۱۹۶۹ سازمان ناسا اعلام کرد که نخستین فضانوردان به نام‌های نیل آرمسترانگ و باز آلدرین در قالب پروژه آپولو بر سطح ماه فرود آمدند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.