تأسیس رشته اطلاع رسانی سلامت در دانشگاه‌ها

اردیبهشت ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : مشاور رسانه‌ای رئیس جمهوری پرهیز از بزرگنمایی مشکلات یا موفقیت‌های حوزه سلامت و ایجاد رشته تازه اطلاع رسانی سلامت را خواستار شد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس ؛ محمدرضا صادق با بیان این مطلب در جمع مدیران روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، معاونتها، موسسات و سازمانهای تابعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اطلاع رسانی صحیح و بهنگام سبب جلوگیری از اعتراضات، روشن شدن حقایق و پیشگیری از سوء استفاده ها می گردد.

وی بیان داشت: برقراری ارتباط دو سویه یکی از وظایف اصلی روابط عمومی هاست که دولت تدبیر و امید نیز به این مهم توجه دارد.
 
مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور افزود: باید اقدامات و مسائل را با رعایت چارچوبهای آن به مردم گفت ولی از بزرگنمایی مشکلات یا موفقیتها پرهیز کرد.

وی با بیان اینکه هر خدمتی که برای مردم انجام می‌شود را در حد خودش اطلاع رسانی کنید، گفت: البته تبلیغ با بزرگنمایی تفاوت دارد ما باید سنتها و روش هایی پایه ریزی کنیم که سبب ایجاد مشکلات نشود.

افزایش سن امید به زندگی نقطه قوت نظام سلامت

صادق افزود: در طی سالهای بعد از انقلاب اسلامی و پایان یافتن دوران دفاع مقدس توجه کشور به مسائل بهداشتی نسبت به درمان بیشتر شده و این سبب افزایش سن امید به زندگی مردم شده است.

وی ادامه داد: روابط عمومی ها در اطلاع رسانی در زمینه بهداشت و آگاه کردن طبقات مختلف مردم در زمینه ارتقای سلامت نقش موثری دارند.

ضرورت ایجاد رشته تازه اطلاع رسانی سلامت

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور ایجاد رشته های مرتبط و تازه را مورد اشاره قرار داد و گفت: ایجاد رشته‌هایی از جمله اطلاع رسانی سلامت می‌تواند در در تربیت خبرنگاران تخصصی حوزه سلامت موثر باشد.

وی یادآور شد: خبرنگارانی که در حوزه سلامت دارای اطلاعات و تحصیلات پزشکی می باشند در ارائه اطلاع رسانی و خبرها صحیح تر این حوزه موفق تر می باشند.

وی در پاسخ به اظهارات یکی از مدیران روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی مبنی بر تغییر مدیران روابط عمومی پس از تغییر روسای دانشگاه‌ها و نادیده گرفته شدن تجارب این مدیران، پیشنهاد داد برای تغییر مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها با مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت هماهنگی صورت گیرد.

وی مدیران روابط عمومی های نظام سلامت را الگوی سایر بخش های دانست و گفت: شما به سبب اهمیت کارتان و همچنین تأثیری که در جامعه دارید باید الگوی سایر بخش ها باشید و در فعالیت ها، منافع مردم را بیش از قبل مد نظر قرار دهید.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.