تأسیس هشتمین پایگاه هوانوردی در کیش/ عرضه هواپیمای ۶ نفره در سال آینده

۱۸م دیماه ،

به گزارش خبرنگار مهر، هوانوردی عمومی یا تاکسی هوایی به منظور رفع بعضی از محدودیت‌ها مانند پروازهای محدود به بعضی از شهرها و یا نبودن فرودگاه فعال پا به عرصه وجود گذاشت.

به دنبال این تحولات در حوزه هوانوردی تولید هواپیماهای سبک و فوق سبک در دستور کار قرار گرفت. این هواپیماها با مصرف سوخت کم قادر می باشند با سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت مسافران را در هر زمان به مقصد برسانند.
 
در این راستا “راه اندازی مراکز هوانوردی عمومی و نهادینه کردن آن در صنعت هوایی کشور” عنوان طرحی است که در سال ۸۹ به عنوان یکی از طراحهای کلان ملی در دستور کار معاونت علمی رئیس جمهور قرار گرفت.
 
مجری این طرح سازمان صنایع هوایی کشور و زمان پایان آن اسفند ماه ۱۳۹۰ تعیین شد.
 
تاسیس و بهره‌برداری از یک شرکت مادر تخصصی در حوزه هوانوردی عمومی، تعیین خطوط و اجرای عملیات پروازی، پشتیبانی، تعمیر و نگهداری هواگردها حداقل در ۱۵ شهر بزرگ کشور، ارائه خدمات پروازی و پشتیبانی فرودگاهی، ایجاد شرکت بیمه و لیزینگ جهت توسعه هوانوردی عمومی، ایجاد و راه اندازی حداقل ۳ مرکز هوانوردی عمومی ظرف مدت حداکثر یک سال، تاسیس باشگاه هوایی و ارائه خدمات نگهداری با همکاری سازمان هواپیمایی کشور و مشارکت بخش خصوصی، نوسازی و توسعه ناوگان هوانوردی عمومی کشور با تامین هواگردهای ۲ تا ۶ نفره جهت تجهیز ناوگان مورد نیاز مراکز هوانوردی از جمله اهدافی است که برای این طرح در نظر گرفته شده است.
 

بر این اساس سازمان صنایع هوایی کشور اقدام به ایجاد زیر ساختهای لازم برای این طرح کلان کرده است.
 

ایجاد پایگاه هوانوردی در بعضی از شهرهای کشور

دکتر منوچهر منطقی- رئیس سازمان صنایع هوایی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه ایجاد تاکسی هوایی در کشور، گفت: بر اساس این طرح کلان قرار است ۱۵ پایگاه هوایی در کشور راه اندازی شود.
 

وی از راه اندازی هشتمین پایگاه هوانوردی در کشور خبر داد و اظهار داشت: تاکنون ۷ پایگاه هوایی در کشور راه اندازی شده است و هشتمین پایگاه نیز در کیش راه اندازی می گردد.
 

به گفته منطقی تاکنون پایگاه‌های هوایی در شهرهایی چون خراسان، ارومیه، همدان و قزوین راه اندازی شده است.
 

برنامه‌های توسعه ای تا پایان سال

رئیس سازمان صنایع هوایی کشور ایجاد ۱۵ پایگاه هوایی در کشور را از برنامه‌های توسعه‌ای این طرح نام برد و خاطر نشان کرد: در این راستا تا پایان سال جاری۷ پایگاه هوایی دیگر برای راه اندازی تاکسی هوایی در کشور ایجاد خواهد شد.
 

طراحی هواپیماهای سبک

منطقی تولید هواپیماهای سبک را از دیگر برنامه‌های این سازمان ذکر کرد و ادامه داد: در این بخش علاوه بر هواپیمای ۴ نفره که ارائه شد، نمونه مهندسی هواپیمای ۶ نفره نیز طراحی شده است.
 

وی از رونمایی از این هواپیما خبر داد و اضافه کرد: در سال آینده نمونه پروازی هواپیماهای ۶ نفره عرضه خواهد شد.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.