تئاتر بازیافت در بوستان های منطقه ۱۳ اجرا می شود

برگزاری تئاتر بازیافت در بوستان های منطقه، رسیدگی به محلات محروم، طرح پایلوت آموزش تفکیک پسماند از جمله عناوین خبری منطقه ۱۳ است.

*برگزاری تئاتر بازیافت در بوستان های منطقه ۱۳
به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، همزمان با آغاز فصل تابستان، برنامه آموزشی تئاتر بازیافت در بوستان های منطقه ۱۳ برگزار می شود.
رضایی انوشه با اشاره به اثر بخشی پیام های آموزشی همراه با جاذبه های هنری افزود: از ابتدای سال تاکنون، ۲۰۰ برنامه آموزشی توسط گروه های هنری  در مدارس، بوستان ها، فرهنگسراها و مهدهای کودک برگزار شد که با توجه به موفقیت پیام های آموزشی همراه با هنر، طرح تئاتر بازیافت مجددا در سطح بوستان های منطقه برگزار می شود.
وی تصریح کرد: همزمان با آغاز فصل تابستان، چهار برنامه در بوستان سرخه حصار، سرای محله آشتیانی و مهد کودک رویای کودک برگزار شده که بازتاب آموزشی مناسبی داشته است.
وی اظهار داشت: در جریان برنامه آموزشی تئاتر بازیافت مفاهیم و نکات آموزشی در زمینه بازیافت به واسطه برنامه شاد به کودکان انتقال داده می شود و در پایان هر برنامه پس از طرح سوال جوایزی به شرکت کنندگان اعطا می شود.
رئیس اداره بازیافت همچنین با اشاره به اهمیت خاص رسیدگی به اوضاع غرفه های بازیافت به عنوان ویترین اداره بازیافت منطقه خاطر نشان کرد: از این پس براساس ارزیابی نیازهای شهروندان هر محله غرفه های بازیافت منطقه تجهیز می شود.

*همایش کوهپیمایی ۱۲۰۰ نفری در ارتفاعات دارآباد
غلامرضا فرجی، مدیر اداره ورزش منطقه ۱۳ گفت: همزمان با اعیاد شعبانیه و به منظور ترویج ورزش در بین شهروندان،‌همایش کوهپیمایی ۱۲۰۰ نفری در ارتفاعات دارآباد برگزار شد.
وی افزود: این همایش با شرکت ۱۲۰۰ نفر از شهروندان منطقه و با مشارکت بسیح مقاومت کمپل برگزار شد.
فرجی همچنین از برگزاری مسابقات محلات در رشته های ورزشی بد مینتون، کنگفو و تنیس روی میز خبر داد و گفت: به منظور غنی سازی اوقات فراغت شهروندان،‌همزمان با آغاز فصل تابستان مسابقات ورزشی در بوستان های مختلف منطقه برگزار می شود.
رئیس اداره ورزش منطقه خاطر نشان کرد: همایش کوهپیمایی کلک چال با ثبت نام از شهروندان محلات برای سیصد نفر تدارک دیده شده است.

*رسیدگی به روستای ترکمن دلا در دستور کار شهرداری منطقه ۱۳
شهردار ناحیه چهار منطقه ۱۳ گفت: در راستای خدمت رسانی به محلات محروم، با انجام اقدامات خدماتی مشکلات و مسائل روستای ترکمن ده بررسی و رفع آنها در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: در حال حاضر اقداماتی با رسیدگی به وضعیت نمای ظاهری مسجد صاحب الزمان (عج)، نوسازی فضاهای روستا و پاکسازی و شستشوی جداره ها و فضاهای محیطی روستا انجام شده است.
باجوری نصب علائم هشدار دهنده در جاده ترکمن ده، احداث نهر عرضی و مرمت باغچه ها را از جمله اقداماتی دانست که تا به امروز انجام شده است.

*اجرای طرح پایلوت آموزش تفکیک پسماند از مبدا در نواحی منطقه ۱۳
رئیس اداره بازیافت منطقه ۱۳ گفت: طرح پایلوت آموزش تفکیک پسماند از مبدا در نواحی چهار گانه منطقه ۱۳ اجرا و نتایج مطلوبی در برداشته است.
انوشه افزود: پس از برنامه ریزی متعدد طرح پایلوت تفکیک پسماند در محله های آشتیانی ، دهقان، حافظیه صفا و زاهد گیلانی به اجرا درآمد.
رئیس اداره بازیافت منطقه ۱۳ تصریح کرد: در این طرح آموزشی یک محله از هر ناحیه در راس امور قرار گرفت و به واسطه آموزشگران بازیافت با مقوله و مفاهیم بازیافت آشنا شدند./ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.