تئاتر جایگاه خود را در بین عموم مردم پیدا کرده است

به گزارش ایرنا؛ ‘حمید شاه آبادی’ شامگاه روز دوشنبه در همایش روز جهانی تئاتر در ارومیه، افزود: هنر تئاتر نیازمند ساماندهی بیشتر از سوی مسئولان است تا از تمرکز هنرمندان در مرکز کشور جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه پارسال بیش از سه هزار و ۴۰۰ تئاتر خیابانی در کشور به اجرا درآمده است، اظهار کرد: توجه به سالن های تئاتر و استفاده بهینه از امکانات می تواند زمینه و بستر گسترش و اجرای این هنر را به صورت بهینه فراهم کند.

وی تئاتر را هنری تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: در این بستر است که اندیشه ها و افکار صحیح به آسانی به مخاطبان ارائه و منتقل می شود و عمق و اثرگذاری آن از مهمترین ویزگی های منحصر به فرد این هنر است.

شاه آبادی با اشاره به فعالیت افزون بر ۶۱۲ گروه نمایشی در کشور، گفت: این گروهها در کشور می توانند مانند یک واحد عملیاتی و هنری عمل کرده و یک حرکت بنیادین را در عرصه تئاتر جایگزین و خلق کنند.

وی اظهار کرد: با تجهیز امکانات و ایجاد سالن های ویژه این امر به صورت دائمی می توان در جذب علاقه مندان به این بخش اقدامات و گامهای موثری برداشت.

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور نیز در این مراسم گفت: در برنامه ریزی های دوره جدید، ۵۰ درصد توان بخش هنرهای نمایشی کشور را معطوف به تئاتر استانها و شهرستانها می کنیم.

آشنا افزود: شورای عالی سیاستگذاری هنرهای نمایشی را نیز برنامه ریزی می کنیم تا بتوانیم حق هنرمندان شهرستانی را کاملا ادا کنیم

مراسم گرامیداشت روز جهانی تئاتر با حضور مسئولان کشوری، استانی و هنرمندان فعال این رشته در آذربایجان غربی در مجتمع فرهنگی ارومیه برگزار شد.

۷۱۲۵/۵۸۱/ ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۹۱۸۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.