تئاتر خلخال، تئاتر فعال و تاثیرگذار است.

طی برگزاری مراسمی در مجتمع فرهنگی و هنری خلخال، هفتمین دوره جشنواره تئاتر منطقه ای خلخال آغاز شد.

تئاتر خلخال، تئاتر فعال و تاثیرگذار است.

به گزارش ممتاز نیوز، با برگزاری مراسمی با حضور هنرمندان و گروه های نمایشی، هفتمین دوره جشنواره تئاتر منطقه ای خلخال در مجتمع فرهنگی و هنری شهر خلخال، آغاز به کار کرد. سعید نوریان، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در این مراسم با اشاره به پیشینه غنی تئاتر خلخال، رونق بخشیدن به فعالیت های تئاتری را از اهداف این رویداد تئاتری عنوان کرد و با بیان اینکه این جشنواره فرصتی است مناسب برای کشف، تربیت و شکوفایی استعدادهای هنری است، گفت: تئاتر خلخال، تئاتر فعال و تاثیرگذار است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره هنرمندان فقید تئاتر خلخال، از زنده یادان احمد منتخبی، حامد فرجی، سیدصدرالدین دانیالی و مریم عمرانی به عنوان هنرمندانی ساعی و تلاشگر برای اعتلای تئاتر خلخال یاد کرد و افزود: تئاتر خلخال در جشنواره های تئاتر استانی و ملی، حضور موفقیت آمیز داشت و این جشنواره نشانگر رونق تئاتر در این منطقه از استان اردبیل است.

سعید نوریان با قدردانی از تلاش های گروه های نمایشی و هنرمندان خلخال در برگزاری این جشنواره، اظهار داشت: همت و تلاش هنرمندان و مسئولین این شهرستان در برگزاری این رویداد تئاتری شایسته قدردانی است. وی با بیان اینکه رفاقت و دوستی در این جشنواره، حرف اول را می زند، گفت: برگزاری جشنواره ها و رویدادهای هنری و سینمایی در شهرهای مختلف استان از اولویت ها و برنامه های مورد تاکید اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل با اعلام اینکه در این جشنواره، ظرفیت های نمایشی شهرستان خلخال به نمایش گذاشته می شود، از حضور نمایش منتخب این جشنواره در جشنواره تئاتر استانی اردبیل خبر داد.

رویا کاظمی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خلخال هم در این مراسم با بیان اینکه در این دوره از جشنواره تئاتر خلخال، ۹نمایش در بخش های مسابقه، ویژه و خیابانی به روی صحنه می روند، گفت: ۱۴ متن نمایشی هم در بخش نمایشنامه نویسی این دوره از جشنواره که برای اولین بار در طول این هفت دوره برگزار می شود، حضور دارند.

وی با اعلام اینکه این دوره از جشنواره تئاتر خلخال با شعار انسان، تئاتر و سلامت برگزار می شود، افزود: منتخبین این جشنواره در مراسم اختتامیه مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

در ادامه این مراسم زنگ جشنواره توسط سعید نوریان، معاون امورهنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان، زده شد و نمایش«آخشیج» در بخش ویژه اجرا شد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.