تئاتر در خانه ضامن ˝تئاتر برای همه˝/ ۴ اثر تازه در شبکه نمایش خانگی

۲۸م اسفند ،

مدیر ˝طرح تئاتر در خانه˝ از ضبط نمایش‌های ˝اِرخش˝و ۴ اثر نمایشی دیگر در دور تازه آغاز به کار طرح خبر داد.

مصلح تهرانی در گفتگو با هنرآنلاین بیان کرد: تئاتر در خانه طرحی است برای اینکه شعار “تئاتر برای همه” را نهادینه کند، هدف اصلی طرح بیشتر این است که تئاتر در قالب تکنیک‌های دیجیتالی وارد سبد فرهنگی خانواده‌ها شود تا این امکان فراهم شود تا تعداد تماشاگر بیشتری یک اثر را تماشا کند و تئاتر فراگیر شده به رشد و ارتقا مخاطب کمک شود که مخاطب تئاتر به طور چشمگیری افزایش یابد.

تهرانی با بیان اینکه این طرح از برنامه‌های اساسی معاون هنری وزیر ارشاد بود ادامه داد: این طرح سالیان سال دغدغه تئاتری‌ها بوده و هنرمندان علاقه‌مند بودند تا این اتفاق همانند آنچه در سینما رخ داده در تئاتر نیز انجام شود. “تئاتر در خانه” زمینه‌ای را برای بیشتر دیده شدن آثار فراهم می‌کند و به رونق آثار تئاتری کمک می‌کند.

مدیر طرح تئاتر در خانه عنوان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۳۶ اثر تایید نهایی شده، در دوره مدیریت قبلی این طرح ۳۲ اثر ضبط شد و در دور تازه به سبب تداخل با جشنواره تئاتر فجر تنها ۴ اثر انتخاب شد و ضبط آنها انجام شده است و بعد از تعطیلات نوروز پخش این آثار در تهران و شهرستان‌ها انجام می‌شود.

تهرانی تصریح کرد: نمایش “اِرخش” به کارگردانی مسعود دلخواه، “غبار” کار بهاره رهنما، “ویران” کار یوسف باپیری و “جیک جیک ما گنجشک‌ها آمدیم” کار عباس کریمی اثری از بجنورد ۴ اثری می باشند که وارد شبکه نمایش خانگی شدند.

وی در رابطه با ملاک انتخاب آثار برای ورود به این طرح بیان کرد: شورایی متشکل از قادر آشنا مدیر مرکز هنرهای نمایشی، حجت الاسلام مهدی سیف جمالی، ابراهیم گله‌دار زاده، نماینده‌ای از مجموعه هنر و رسانه و من انتخاب آثار را انجام می‌دهیم. نمایش‌هایی که انتخاب می‌شوند باید این قابلیت را دارا باشند که ضبط شوند و محتوایی مناسب داشته باشند.

تهرانی بیان کرد: خود کارگردانانی که مایل می باشند نمایش آنها ضبط شود و اگر آثار خود را ضبط کردند می‌توانند با ارسال آثار خود در این طرح شرکت کنند و هیچ محدودیتی برای حضور کارگردانان وجود ندارد. این طرح به سبب مشکلاتی که در عرصه توزیع به وجود آمد با وقفه‌‌ای کوتاه مواجه شد اما این مشکل رفع شد و با جدیت ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/۵۴/۵۳


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.