تئاتر شهر میزبان “باغبان مرگ” می‌شود

آروند دشت آرای درباره جدیدترین فعالیت گروه هنرهای اجرایی “ویرگول” در سال جای به خبرنگار مهر گفت: نمایشنامه “باغبان مرگ” نوشته محمد چرمشیر در شورای هنری مجموعه تئاتر شهر و شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی تصویب شد و ما در انتظار تعیین زمان اجرای این اثر در تئاتر شهر هستیم.

وی درباره سالن مدنظر برای اجرای نمایش “باغبان مرگ” افزود: سالن های چهارسو و قشقایی به لحاظ ظرفیت بیشتر برای اجرای نمایش ما مناسب هستند.

کارگردان “باغبان مرگ” با اشاره به شروع تمرینات اثر درباره گروه بازیگر و عوامل نمایش گفت: در این اثر نمایشی فرهاد مهندس پور و طناز طباطبایی به ایفای نقش می پردازند و محمد چرمشیر و رکسانا مهرافزون به عنوان گروه کارگردانی حضور دارند. همچنین آتوسا قلمفرسایی طراحی صحنه نمایش را بر عهده دارد و حسن جودکی نیز مدیر تولید نمایش است.

سرپرست گروه هنرهای اجرایی “ویرگول” یادآور شد: نمایشنامه “باغبان مرگ” را به چند فستیوال خارجی ارائه دادیم که مورد استقبال قرار گرفت. طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است در اوایل سال ۹۲ نمایش “باغبان مرگ” در چند کشور خارجی اجرا شود اما بسیار دوست داریم که پیش از اجراهای بین المللی اثر، آن را در ایران به صحنه ببریم.

دشت آرای حضور فرهاد مهندس پور در نمایش “باغبان مرگ” را از ویژگی های این اثر نمایشی دانست و تأکید کرد: حضور مهندس پور به عنوان بازیگر و دراماتورژ اثر برای من یک خوش شانسی است زیرا معتقدم او جزو معدود کارگردانان تأثیرگذار تئاتر ایران است.

وی همچنین از انتشار نمایشنامه “باغبان مرگ” در چند نشریه بین المللی خبر داد و افزود:نمایشنامه “باغبان مرگ” اثر بسیار متفاوتی از محمد چرمشیر است و اثری بسیار قوی است. امیدوارم اجرا نیز در حد و اندازه این اثر باشد. معتقدم “باغبان مرگ” حرف زیادی برای گفتن دارد و از متن های خاص و عجیب چرمشیر است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.