تئاتر شهر همراه با جشنواره آیینی میلاد امام رضا (ع) را جشن گرفت

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

گزارش هنرآنلاین از دومین روز جشنواره/

دوشنبه ۲۵ شهریور پرده خوانی ویژه تولد امام رضا(ع) توسط مجتبی حسن بیگی جمعیت بسیاری را به محوطه سرازیر کرد و رهگذران با این پرده‌خوانی جشن میلاد امام هشتم را در محوطه مجموعه تئاترشهر برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار تئاتر ممتاز نیوز، شانزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی با اجراهای محیطی خود حال و هوایی دیگر به محوطه تئاترشهر این روزها داده است رهگذران با ورود به محوطه با تصاویری از زنده یادان و پیشکسوتان هنر نمایش ایرانی با نقاشی‌های قهوه خانه‌ای روبرو می‌شوند که ناملایمات حاصل از سازه‌هایی که آرامش تئاترشهر را بر هم زدند پوشانده است. رهگذرانی که با دیدن اشخاصی که لباس های محلی و رنگارنگ به تن دارند کنجکاو شده ایستاده و به تماشای نمایش می‌پردازند.

دوشنبه ۲۵ شهریور ساعت ۱۸:۳۰ پرده خوانی ویژه تولد امام رضا (ع) توسط مجتبی حسن بیگی جمعیت بسیاری را به محوطه سرازیر کرد و رهگذران با این پرده‌خوانی جشن میلاد امام هشتم را در محوصه مجموعه تئاترشهر برگزار کردند.
در محوطه تئاترشهر غرفه کودک جشنواره برپا است که در این غرفه به کودکان آموزش خیمه شب بازی داده می‎شود با تماشای شهر فرنگ کودکان آنچه در زمان پدربزرگ ها بود آشنا می‌شوند.

یکی از اشخاصی که برای تماشا ایستاده بود در رابطه با جشنواره آیینی و سنتی گفت: من اصلا نمی‌دانم این جشنواره چیست اما هرچه هست بسیار جالب و جذاب بوده و سبب آشنایی من با بسیاری از سنت‌های کشورمان شده است، تئاترشهر محل عبور هر روز من است از روز اول و آغاز این اجراها زمانی را برای تماشای این آثار صرف می‌کنم.

در پایان نیز مجلس شبیه‌خوانی “سلیمان و بلقیس” کار قوام‌الدین قاسمی ساعت ۲۰ اجرا شد در این اجرا شبیه‌خوان‌ها ماسک‌هایی را بر چهره داشتند که برای تماشاگر عام جالب و جذاب بود، از هر قشری را در میان تماشاگران می‌توان دید، آیین اقوام ایرانی و دیرینه گی نمایش ایرانی در این آثار متجلی است نمایش‌هایی که هریک گوشه‌ای از فرهنگ ایران زمین را به رخ می‌کشد و این جشنواره فرصتی برای یادآوری است و اینکه نیابد بگذاریم آیین‎های نمایش ایرانی به دست فراموشی سپرده شوند.

جشنواره سنتی آیینی با بخش های مختلف صحنه‌ای، پاتوق کودک و نوجوان، بخش قهوه خانه ای و… تا ۳۰ شهریور ماه به کار خود ادامه می دهد.

انتهای پیام/۵۴/۵۳
 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. علی:

    پرده خوانی بسیار عالی و جذاب بود امیدوارم از این مرشد گرانمایه بیشتر نقل ببینیم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.