تئاتر قم باید مورد توجه دستگاه‌های فرهنگی برون مرزی باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید مکارم در دیدار بازیگران و کارگردان نمایش “شام آخر” که به مناسبت سفر عوامل این نمایش به ژاپن جهت حضور در فستیوال بین المللی تئاتر کیجیمونا فستا ۲۰۱۲ و اجرای اثرشان در این فستیوال، انجام ‌شد، از رویداد‌های تئاتری استان و فعالیت‌های حوزه هنری در این زمینه به نیکی یاد کرد و متذکر شد که این فعالیت‌ها باید مورد توجه بیشتر مسئولان استانی و کشوری و همچنین دستگاه‌های فرهنگی برون مرزی قرار گیرد.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان قم در ادامه گفت: ظرفیت‌های بالای بالقوه‌ی فرهنگی هنری در استان قم  وجود دارد که که جهت ترویج فرهنگ و اندیشه‌های انقلاب اسلامی در سراسر دنیا می‌توان از آنها بهره برد چنانچه پیش از این هم در حضورهای موثر هنرمندان قمی در عرصه‌های بین المللی شاهد آن بوده‌ایم.

وی همچنین از آمادگی وزارت امور خارجه برای تسهیل سفر گروه‌های هنری و نمایشی استان قم به خارج از کشور خبر داد.

هنرمندان قمی توان بالایی برای خلق آثار هنری دارند

رئیس حوزه هنری استان قم نیز در این دیدار گزارشی از انتخاب، دعوت و نحوه حضور این گروه نمایشی در فستیوال کیجیمونا فستا ۲۰۱۲ ارائه کرد.

وحید فرجی همچنین بیان اینکه هنرمندان قمی توان بالایی برای خلق آثار هنری دارند، برای حضور گروه‌های هنری در عرصه‌های بین‌المللی، اعلام آمادگی کرد.

انتقاد از کمبود امکانات تئاتر

احمد سلیمانی مسئول واحد تئاتر حوزه هنری استان قم نیز در این دیدار از ظرفیت‌های بالای تئاتر استان در زمینه ایده، فکر و نیروی انسانی گفت و از کمبود امکانات تئاتر و سالن جهت اجرای نمایش در قم انتقاد کرد.

گفتنی است؛ نمایش شام آخر در پنجمین حضور بین المللی خود، از تاریخ ۲۷ جولای لغایت ۶ آگوست، با حمایت حوزه هنری استان قم راهی فستیوال بین المللی تئاتر کیجیمونا فستا ۲۰۱۲ ژاپن می‌شود.

این نمایش به نویسندگی محمد رضا کوهستانی و کارگردانی احمد سلیمانی محصول سال ۱۳۸۸ گروه تئاتر ایده است که در آن بازیگرانی چون مجید امیری، مهدی نیک روش، محمد جواد پیروزی، ماشاالله کوهستانی و احمد سلیمانی به ایفای نقش می‌پردازند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.