تئاتر ملی صربستان به استقبال تئاتر ایران می‌رود

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

دیدار مدیر تئاتر ملی صربستان با رایزن فرهنگی ایران در بلگراد

دیان ساویچ، مدیر مسئول تئاتر ملی صربستان در دیدار با محمود شالویی، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد دیدار کرد.

به گزارش ممتاز به نقل از هنرآنلاین،دیان ساویچ، مدیر مسئول تئاتر ملی صربستان در دیدار با محمود شالویی، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد ضمن اعلام آمادگی برای همکاری همه جانبه گفت: مجموعه‌های نمایشی وابسته به تئاتر ملی صربستان بیشتر از ۷۵۰ هنرمند مجرب را در رشته‌های مختلف در حلقه عضویت خود دارد و همه ساله کارهای هنری متنوعی ارائه میکند که البته قالب آنها در زمینه درام است.

ساویچ افزود: اخیرا فعالیت نمایش عروسکی و تئاتر ترکیبی با تلفیق دو مقوله نمایشی و موسیقی در صربستان رشد قابل توجهی یافته و در بسیاری از کشور ها ی اروپایی و آسیایی نمونه های خاصی از آن اجرا شده است. مدیر مسئول تئاتر ملی صربستان در ادامه گفت: برای ما فرصت گران بهایی است که همکاری نزدیکی را با مجموعه های هنر نمایشی در جمهوری اسلامی ایران از سر بگیریم و تعامل چشمگیری داشته باشیم.

دیان ساویچ با اشاره به جایگاه والای فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ما در جریان بسیاری از فعالیت های هنری در ایران هستیم و با جدیت هم دنبال می کنیم و مشتاقیم تا با جشنواره ها و اتفاق های هنری ایران چه در بخش دولتی و چه در بخش های خصوصی همکاری و مشارکت داشته باشیم.

مدیر مسئول تئاتر صربستان همچنین گفت: ما علاقه مندیم تا برای هنر ایران هم میزبان خوبی و هم میهمان خوبی باشیم.

دیان ساویچ؛ مدیر مسوول تئاتر ملی صربستان افزود: همه ساله در پایتخت و دیگر شهر های صربستان جشنواره های متعددی برپا می گردد که فرصت مناسب و مساعدی برای حضور گروه های تئاتری ایران فراهم خواهد شد.

وی یاد آور شد در رابطه دوسویه این امکان هم ایجاد می گردد تا با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت ج.ا.ایران در بلگراد، گروه های تئاتری صرب انتخاب و به جشنواره های ایرانی فرستاده شوند.

دیان ساویچ که اضافه بر مسئولیت تئآتر ملی، رهبر ارکستر موسیقی در منطقه بالکان است از علاقه خویش به فعالیت های موسیقیایی نیز اشاره کرد و گفت: افزون بر مشارکت و همکاری در برنامه های نمایشی، زمینه مثبت و مساعدی برای جلب همکاری در عرصه موسیقی نیز وجود دارد.

محمود شالویی؛ رایزن فرهنگی سفارت ج.ا.ایران هم در این دیدار ضمن قدردانی از استقبال مقام مسئول هنر های نمایشی صربستان گفت : علاقه دو طرف به توسعه فعالیت های مشترک، بستر مناسبی را فراهم خواهد ساخت و از یک سو به تبادل تجربه و غنای جشنواره های هنری و از سوی دیگر به آگاهی و آشنایی هرچه بهتر و بیشتر با روند اتفاقهای فرهنگی و هنری منجر میشود.

شالویی با اشاره به خیل عظیم هنرمندان تئاتری در ایران و برپایی رخداد های متعدد هنری به ویژه برگزاری منظم جشنواره بین المللی تئاتر فجر اظهار داشت: تئاتر در ایران رشد و شکوفایی قابل توجهی یافته و نه تنها در پایتخت بلکه در سراسر کشور هم رو به گسترش است و بدین منظور جشنواره های مختلفی را رقم زده است.

رایزن فرهنگی کشورمان در ادامه افزود: هم اکنون در ایران مراکز حرفه ای آموزش تئاتر و دانشکده های معتبر و متعدد هنری در سطح وسیعی به تربیت دانشجویان و علاقه مندان همت گماشته اند که از این منظر، امکان همکاریهای آموزشی و پژوهشی نیز دور از دسترس نیست.

شالویی خاطر نشان کرد: آثار تئاتری ایران به خاطر بهره مندی از متون نمایشی غنی و پر محتوا و حضور کارگردانانی برجسته و صاحب سبک و همچنین بازیگری هنرمندان خوش ذوق و حرفه ای، جایگاهی رفیع یافته و قلمرو مقبولیت آن به مجامع هنری طراز اول جهانی امتداد پیدا کرده است.

شالویی در ادامه گفت: رایزنی فرهنگی سفارت ج.ا.ایران دربلگراد می کوشد تا ارتباط حوزه های تئاتری ایران و صربستان محقق شود و با معرفی هرچه بهتر ظرفیتهای دو کشور ، امکان همکاری های جدی فراهم شود.

انتهای پیام/۵۳
 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.