تائید حکم اعدام عامل تیراندازی در پایگاه پلیس

به گزارش خبرنگار مهر، در این حادثه مرگبار که ساعت ۱۰ صبح شنبه اول تیر ۸۷ در پایگاه هشتم پلیس امنیت تهران رخ داد، استوار یکم «حسینعلی» ناگهان به شلیک‌های کور پرداخت که در این میان یکی از افسران ارشد به نام سرهنگ دوم «محمدرضا میرجلالی» و ستوانیکم «امیر صادق خوشرفتار» شهید شدند.

اما ستوانیکم «صادق قره‌باغی» که بر اثر اصابت گلوله بشدت مجروح شده بود پس از انتقال به بیمارستان نجات یافت. متهم نیز پس از بازداشت تحت بازجویی قرار گرفت و به جنایت انتقامجویانه‌اش اعتراف کرد.

در جلسه محاکمه  که در شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان تهران با حضور ۵ قاضی و نماینده دادستان برگزار شد، پس از بیان کیفرخواست و درخواست مجازات قانونی متهمان، خانواده شهیدان «میرجلالی» و «خوشرفتار» خواستار قصاص عامل جنایت شدند. افسر مجروح نیز خواستار دریافت دیه شد.

در ادامه دادگاه متهم در دفاع از خود گفت: یک هفته قبل از حادثه، افسر مافوقم مرا به‌خاطر این‌که با لباس شخصی در مراسم رسمی شرکت کرده بودم، توبیخ کرد که از او کینه به دل گرفتم. روز حادثه وقتی از انبار، اسلحه‌ای تحویل گرفتم برای انتقامجویی به طرف دفتر افسر ارشد رفتم. باور کنید انگیزه‌ای برای کشتن او و دیگر همکارانم نداشتم و فقط می‌خواستم وحشت ایجاد کنم. اما پس از تیراندازی به خاطر هیجان و اضطراب، دستپاچه شده و به هر طرف شلیک می‌کردم که ناخواسته این اتفاق افتاد. حالا هم پشیمانم و تقاضای بخشش دارم.

وکیل مدافع متهم نیز اعلام کرد وی دچار اختلالات روحی و روانی است و در زمان حادثه، تعادل روحی نداشته است. اما رئیس‌ دادگاه اعلام کرد کمیسیون پزشکی قانونی، ۲ بار سلامت روانی متهم را تأیید کرده است.

بنابراین با دریافت آخرین دفاعیات متهم، ۵ قاضی پرونده به اتفاق آرا او را به ۲ بار قصاص – اعدام- ، ۵۰ سال زندان و پرداخت دیه افسر مجروح محکوم کردند.

با اعتراض متهم پرونده به شعبه ۱۳ دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی کشور حکم مجازات افسر پلیس را تائید کردند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.