تابستانی داغ‌تر از همیشه

جام جم آنلاین: تابستان امسال شما به هیچ عنوان کمبودی در زمینه تنوع موبایل احساس نمی‌کنید؛ چرا که می‌توانید با توجه به علاقه‌تان به سیستم‌عاملی خاص، گوشی تلفن همراهی را که با کمک آن سیستم‌عامل ساخته شده در بازار انتخاب و آن را خریداری کنید.

به طور مثال اگر iOS، اندروید یا سیستم‌عامل ویندوز را دوست داشته باشید، به دلیل تنوع زیاد گوشی‌‌های ساخته‌شده توسط سیستم‌های عامل، می‌توانید مدل دلخواه‌تان را پیدا کنید البته باید اضافه کنیم سیستم‌عامل هر گوشی یکی از مشخصه‌های آن است، پس علاوه بر این مشخصه،‌ حتما دقت کنید که دیگر مشخصه‌های مورد علاقه‌تان برای خرید گوشی چیست و با توجه به آنها، موبایل‌تان را انتخاب کنید.

به همین دلیل و به منظور راهنمایی شما در این مقاله به بررسی تعدادی از این گوشی‌ها می‌پردازیم:

سامسونگ گلکسی S III

همان‌طور که می‌دانید کمپانی سامسونگ بازار گوشی‌های اندروید را در دست دارد که جدید‌ترین و بهترین گوشی که به این سیستم‌عامل مجهز است، گلکسی S III است.

صفحه‌نمایش این گوشی‌ از نوع با کیفیت AMOLED ساخته شده و پردازشگر آن دو هسته‌ای با ظرفیت ۱٫۵ گیگاهرتز است.

علاوه بر این، می‌توان به سیستم‌عامل فوق پیشرفته اندروید ۴ یا همان Ice cream Sandwich طراحی شده توسط شرکت و چندین خاصیت بسیار پیشرفته دیگر که در این گوشی نهفته است، ‌اشاره کرد.

Lumia 900 کمپانی نوکیا

شبکه‌های AT&T و LTE هر دو توانایی پشتیبانی یکی از بهترین گوشی‌های ویندوز یا همان سیستم عامل منگو ۷٫۵ را دارند. این گوشی با نام Lumia 900 در همه جا موجود است.

از نظر برخی کاربران این گوشی همانند یک تانک ساخته شده، ولی در عین حال از لحاظ ظاهری باریک و با وزن بسیار کمی طراحی شده است.

این گوشی دارای قابلیت ذخیره‌سازی مطالب تا ۱۶ گیگابایت را دارد و صفحه‌نمایش آن از نوع ClearBlack AMOLED در اندازه ۴٫۳ اینچ ساخته شده است.

ویژگی‌‌های این گوشی به این موارد ختم نمی‌شود؛ دوربین هشت مگاپیکسلی به همراه لنز‌های Carl Zeiss از مزایای دیگر این گوشی به شمار می‌رود البته کمپانی سازنده موبایل‌های ویندوز اعلام کرده که بزودی گوشی‌‌های فوق پیشرفته ویندوز ۸ را به بازار عرضه خواهد کرد.

HTC One X

یکی از پرقدرت‌ترین و سریع‌ترین گوشی‌های HTC که در حال حاضر در دسترس همگان قرار دارد، گوشی‌های HTC One X است.

این گوشی‌ها هم توسط شبکه‌های AT&T و LTE پشتیبانی می‌شود. از دیگر قابلیت‌های این موبایل‌ها می‌توان به پردازشگر‌های دو هسته‌ای با ظرفیت ۱٫۵ گیگاهرتزی اشاره کرد.

در ضمن گوشی‌‌های One X دارای سیستم‌عامل اندروید ۴ یا همان Ice Cream Sandwich هستند و ظرفیت صفحه‌نمایش آنها از نوع ۷۲۰ پیکسل و از LCD 2 در اندازه ۴٫۷ اینچ ساخته شده است.

از دیگر شاخصه ‌‌این گوشی‌ها می‌توان به حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی آنها و ظرفیت دوربین‌های دیجیتال هشت مگاپیکسل‌شان اشاره کرد.

در ضمن این گوشی‌ها برای بالابردن کیفیت صداهای پخش‌شده درون موبایل از فناوری Universal Beats Audio استفاده می‌کند که هدفون‌های سازگار با این برنامه نیز همراه گوشی‌ عرضه می‌شود.

Motorola Droid Razr Maxx

گوشی‌‌های Motorola Droid Razr Maxx را در یک کلام می‌توان با عنوان موبایل‌هایی با عمر باتری بسیار طولانی معرفی کرد، چرا که شما می‌توانید با خیال راحت یک روز کامل کارهایتان را با این موبایل انجام دهید.

شبکه‌های Verizon LTE تنها شبکه‌ای است که این گوشی را پشتیبانی می‌کند. البته همانند دو موبایل پیشین، سیستم‌عامل این موبایل هم از نوع ساندویچ بستنی یا همان اندروید ۴ است.

از دیگر قابلیت‌های این گوشی‌ها می‌توان به پردازشگر‌های ۱٫۲ گیگاهرتزی و صفحه‌نمایش‌های ۴٫۳ اینچی از نوع Super AMOLED اشاره کرد، ولی برتری این موبایل در مقایسه با دیگر رقبا در به همراه داشتن پورت‌های mini-HDMI برای ایجاد امکان اتصال گوشی به تلویزیون یا مانیتور رایانه‌تان است.

آیفون ۴S اپل

یکی دیگر از گوشی‌های بسیار محبوب در میان کاربران iPhone 4S است؛ زیرا که با سیستم‌عامل iOS خود یکی از کاربردی‌ترین و از لحاظ ظاهری زیباترین گوشی‌هاست.

علاوه بر اینها به دلیل حجم بسیار زیاد حافظه در آن شما می‌توانید هر برنامه‌ای را در آن ذخیره کنید. از دیگر مزایای این گوشی‌ صفحه‌نمایش با کیفیت بسیار زیاد آن است که تمام تصاویر را با وضوح بسیار برایتان نمایش می‌دهد.

همان‌طور که می‌دانید این موبایل مجهز به نرم‌افزار Siri برای آسان‌تر‌‌کردن زندگی برای کاربران است. با کمک این اپلیکیشن هر آنچه را بخواهید می‌توانید تنها از طریق مکالمه به گوشی‌‌تان اعلام ‌کنید.

متاسفانه از معایب این گوشی‌ها می‌توان به کار نکردن آنها با شبکه‌های LTE اشاره کرد، به همین منظور اگر قصد دارید موبایل مورد نظرتان با این شبکه سازگار باشد، بهتر است منتظر محصول جدیدتر کمپانی اپل که اعلام شده تا پایان تابستان یا اوایل پاییز به بازار خواهد آمد، بمانید.

Motorola Atrix HD

موتورولا آتریکس اچ.دی امکان کار با هر دو شبکه AT&T و LTE را دارد، ولی مزیت‌های این گوشی به اینجا ختم نمی‌شود، چرا که یکی از بارز ترین این مزایا صفحه‌نمایش ۴٫۵ اینچی از نوع HD Color Boast است.

دومین مزیت این موبایل دوربین بسیار مجهز هشت مگاپیکسلی آن است و سومین شاخصه، پردازشگرهای دو هسته‌ای ۱٫۵ گیگاهرتزی آنها را می‌توان نام برد.

سیستم‌عامل این موبایل همانند دیگر گوشی‌‌های اندرویدی از نوع اندروید ۴ یا همان ساندویچ بستنی اندروید است.

در نهایت باید اضافه کنیم که کمپانی سازنده برای ایجاد دوام بیشتر صفحه پشت این موبایل‌ها از لایه‌های Kevlar برای پوشش کامل این گوشی‌‌ها استفاده کرده، که این پوشش سیاهرنگ از ایجاد هرگونه خراش و شکسته‌شدن جلوگیری می‌کند.

HTC Titan II

دوربین اچ.تی.سی تیتان ۲ از نوع بسیار با کیفیت و پیشرفته ۱۶ مگاپیکسلی بوده و سیستم‌عامل این مدل از گوشی‌های ویندوز منگو ۷٫۵ است.

صفحه‌نمایش تیتان ۲ از نوع WVGA و در ابعاد ۴٫۷ اینچ می‌باشد، البته باید اضافه کنیم که در کمال تاسف این گوشی فقط حافظه داخلی ۱۶ گیگا پاسکال دارد و این در مقایسه با دیگر موبایل‌های موجود در بازار، حافظه کمی به نظر می‌آید.

یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های این موبایل امکان کارکرد آن با هر دو شبکه AT&T و LTE است. اگر عجله چندانی در زمینه انتخاب گوشی ندارید، بد نیست که تا آمدن سیستم‌های‌عامل‌ ویندوز جدید کمی صبر کنید.

Samsung Galaxy Nexus

اولین گوشی که با سیستم‌های عامل‌ جدید اندروید ۴٫۱ یا همان لوبیا ژله‌ای به بازار عرضه شد Samsung Galaxy Nexus بودد، از مزایای این گوشی‌ها می‌توان به صفحه‌نمایش ۴٫۶۵ اینچی آنها که از نوع Super AMOLED است اشاره کرد.

همان طور که می‌دانید این صفحه‌نمایش در نوع خود یکی از بی‌نظیرترین قابلیت‌های این گوشی‌هاست البته مشکل این موبایل‌ها در دوربین‌های متوسط پنج مگاپیکسل‌شان خلاصه می‌شود، که در مقایسه با دوربین دیگر گوشی‌های موجود در بازار دوربین چندان با کیفیتی نیست. (جام جم – ضمیمه کلیک)

نازلی وحدت
منبع:www.infoworld.com


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.