تابستان را در باغ ملی “گیاه شناسی” بدرقه کنید

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

تور بازدید باغ ملی گیاه شناسی، “چهارشنبه ۲۷ شهریورماه ۹۲” برگزار می شود.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، تور بازدید باغ ملی گیاه شناسی، چهارشنبه ۲۷ شهریورماه ۹۲ برگزار می شود.

وسیله ایاب ذهاب، راهنما گردشگری، کارشناس گیاه شناسی، به همراه پذیرایی ساده و … از جمله خدمات این تور یک روزه است که با نرخ ۴۰۰ هزار ریال برگزار می شود.
                                                
علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های ۸۸۹۷۶۶۱۸ – ۸۸۹۷۶۹۸۱ – ۸۸۹۷۸۴۳۷ تماس حاصل نمایند.

 

شایان ذکر است؛ باغ گیاه‌شناسی ملی ایران  یکی از باغ‌های گیاه‌شناسی ایران، در نزدیکی تهران، قرار دارد که تحت نظارت موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور اداره می‌شود.
 
در باغ گیاه‌شناسی، مجموعه‌ای از گیاهان بومی و غیر بومی در فضای باز و یا در گلخانه‌ها کشت می‌شوند و به عنوان ذخیره ژنتیکی گیاهانِ در معرض خطر انقراض مورداستفاده قرار می‌گیرد به طوری که شرایط مطالعه و پژوهش درخصوص تنوع زیستی و حفاظت از گونه های گیاهی فراهم شده است.  

 

گفتنی است؛عملیات اجرایی باغ گیاه‌شناسی ملی ایران در سال ۱۳۴۷ با واگذاری قطعه زمینی از مراتع ملی شده در اراضی چیتگر واقع در کنار اتوبان تهران – کرج آغاز شده است.

 
طرح جامع این باغ ۱۴۵ هکتاری به نحوی پیش‌بینی شده‌، که نشان‌دهنده الگویی از باغ ایرانی باشد، به این منظور یک میدان در مرکز باغ پیش بینی شده که چهار بلوار در چهار جهت به آن می‌پیوندد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.