تابش: برای حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات حاکمیت باید چراغ سبز نشان بدهد + نجابت: اصلاح‌طلبان باید هزینه خطای خود را بدهند

محمدرضا تابش نماینده اصلاح طلب اردکان با بیان اینکه برای حضور اصلاح‌طلبان حاکمیت باید چراغ سبز نشان دهد گفت: وقتی نشان داد، راهبرد مشخص است. چون اصلاح‌طلبان در دوره‌ای که از عرصه حاکمیت دور بودند به لحاظ فکری و تشکیلاتی کارهای خوب و منسجمی انجام دادند و می‌آیند و راهبرد خودشان را عملیاتی می‌کنند.

وی درباره نام‌هایی که به عنوان نامزد‌های احتمالی اصلاح طلبان مطرح می‌شود نیز گفت: بیشتر در محافل دوستانه و خانگی این بحث‌ها مطرح شده است. تاکنون هیچ جمع متحد اصلاح‌طلبی نبوده که به یک تصمیم مشخص برسد. ضمن آنکه امکان چنین جمعی به دلیل برخی محدودیت‌ها هم وجود نداشته است.

از سوی دیگر حسن نجابت نماینده مردم تهران در مجلس درباره حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده ریاست جمهوری گفت: اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ عملکرد مناسبی را از خود به نمایش نگذاشتند و در وقوع حوداث بعد از انتخابات آن سال مقصر بودند. آنها یک خطای راهبردی مرتکب شدند و بدون آنکه آن حساب را کاملاً تسویه کنند، می‌خواهند به صحنه رقابت‌ سیاسی آینده وارد شوند.

وی همچنین درباره رفتار حاکمیت با اصلاح‌طلبان نیز گفت: فکر می‌کنم کسانی که آنجا مقصر بودند سرمایه اجتماعی و ملی ما را به یک معنا برباد دادند، حاکمیت نباید آنها را در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی وارد کند، اصلاح‌طلبان باید هزینه‌های خطای راهبردی خود را پرداخت کنند.

نجابت همچنین درباره استراتژی اصلاح طلبان در انتخابات گفت: معتقدم از یک اصولگرایی که آنها را قبول داشته باشد و به آنها میدان فعالیت بدهد حمایت می‌کنند یا از یک فردی که گرایش سیاسی وی شناخته شده نیست، اما در واقع می‌تواند تأیید شورای نگهبان را بگیرد، پشتیبانی خواهند شد.

۲۹۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.