تابش: هاشمی نه انصراف می‌دهد نه اعتراض می‌کند/ خاتمی سیاست‌مدار بود که کاندیدا نشد

۳۱اردیبهشت،

نماینده اصلاح طلب مجلس اظهار داشت: هاشمی مانند بعضی اشخاص نیست که در قد و قواره ریاست جمهوری نبودند و بعد از اینکه به آنها خبر رد صلاحیت شان اعلام شد انصراف دادند یا به نفع کسی کناره گیری کردند، هاشمی نه انصراف می دهد و نه اعتراض می کند.

محمدرضا تابش نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی در خصوص خبرها انتشار یافته دربارهٔ رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی گفت: هاشمی روحیه خوشبینانه‌ای دارد. در ایام جنگ هم همینطور بود و زمانی که با بدترین مشکلات مواجه بودیم آقای هاشمی با اعتماد به نفس، توکل و روحیه بالایی که داشت همه را تشویق و ترغیب می کرد.

نماینده مردم اردکان با بیان اینکه هاشمی به تایید صلاحیت خود خوشبین است گفت: برای ما هم قابل تصور نیست که هاشمی به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، یکی از موثرترین اشخاص انقلاب و فرمانده جنگ بخواهد رد صلاحیت شود.

وی در پاسخ به این سوال که احتمال انصراف هاشمی پیش از اعلام رسمی از سوی شورای نگهبان وجود دارد گفت: سببی برای انصراف وجود ندارد. هاشمی تا آخرین لحظات صبر می‌کند حتی اگر پالس منفی هم برای عدم ثبت نام وی می آمد، ثبت نام نمی کرد و الان سببی ندارد که بخواهد انصراف دهد چرا که انصراف نشان از تزلزل شخصیتی اشخاص دارد.

تابش خاطر نشان کرد: هاشمی مثل بعضی ها نیست که در قد و قواره ریاست جمهوری نبودند و وقتی خبر رد صلاحیت خود را شنیدند انصراف دادند و یا به نفع فرد دیگری کناره گیری کردند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد بعضی اطرافیان و نزدیکان هاشمی به وی پیشنهاد کنند تا انصراف دهد، گفت: آقای هاشمی در این امور بسیار پیشنهاد پذیر نیست و تصمیم نهایی را خودش می گیرد.

نماینده مردم اردکان توضیح داد: تا جایی که من خبر دارم هاشمی تا الان تصمیمی بر انصراف ندارد و همان طور که آقای مطهری گفت: در اعتراض هم تصمیمی ندارد.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورای نگهبان معصوم نیستند، یک ستاد دارای صلاحیت می باشند که همه اشخاص باید از نظر آنها تمکین کنند، گفت: شورای نگهبان نیز باید در این موضوع بسیار مهم در این شرایط حساس افکار عمومی را قانع کند که چرا یک عده را رد و یا یک عده را تایید کرده است.

تابش در پاسخ به سوال دیگر در صورت رد صلاحیت آقای هاشمی کاندیدای اصلاح طلبان چه کسی خواهد بود گفت: باید منتظر نظر شورای نگهبان باشیم. اصلاح طلبان از اول هم اعلام کردند تنها اگر هاشمی بیاید از وی حمایت می کند.

وی در ادامه افزود: خوب شد که خاتمی هم نیامد چون وقتی هاشم یرا رد کردند خاتمی را به طریق اولی رد می کردند.

نماینده مردم اردکان گفت: خاتمی آدم سیاست مداری بود که تصمیم گرفت نیاید.

تابش در ادامه اظهار داشت: از همان ابتدا اصلاح طلبان اعلام کردند که اگر کاندیدا نداشته باشند از دیگر کاندیداها حمایت نمی کنند و شاید بعضی به صورت مستقل آمده باشند اما تنها برای ادای وظیفه پای صندوق ها رای رفته و رای خودمان را می دهیم.

۴۹۲۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.