تابلوهای سپهری برای فروش به نمایش در می‌آید

۰۷م اسفند ،

لیلی گلستان،بخشی از مجموعه نفیس آثار هنری خود را عصر جمعه یازدهم اسفند ماه جاری در گالری گلستان به نمایش و فروش می‌گذارد .

به گزارش هنرآنلایندر این نمایشگاه  ۳۰ نقاشی ،مجسمه و سفال از ۲۶ هنرمند صاحب سبک از پیشکسوت تا جوان به نمایش در می‌آید که لیلی گلستان آنها را در ۴۵ سال اخیر خریداری نموده و اینک آنها را به فروش می‌گذارد . در میان آثاری که روی دیوار گالری گلستان می‌رود سه تابلو از سهراب سپهری شاعر و نقاش بزرگ ایرانی هم حضور دارد که دو اثر آن روی بوم خلق شده‌اند و از مجموعه لاله‌های این هنرمند رکوردساز محسوب می‌‌شوند و اثر دیگر او روی کاغذ پدید آمده است . در این نمایشگاه آثاری درخشان از علیرضا اسپهبد،مریم سالور ،یعقوب عمامه پیچ ،بهرام دبیری، شیده تامی ،شهریار احمدی ،بیژن صفاری … ارایه می‌شود .

لیلی گلستان سال‌ها پیش از دایر نمودن گالری‌اش به مجموعه‌داری آثار هنری روی آورد و اکنون با فروش بخشی از آنها قصد دارد امکان خرید آثار تازه را به دست آورد؛او در عین حال معتقد است سال‌هاست از تماشای این آثار لذت برده و حال وقت آنست تا این فرصت را فراهم کند تا دیگر علاقمندان به این آثار ،آنها را در خانه و محل کار خود داشته باشند .

تازه نمودن مجموعه،فروش دوره‌ای آثار و بازیابی سرمایه جهت خرید مجدد از بازار هنر؛ رویه معمول مجموعه‌داران حرفه‌ای در سراسر دنیاست که اینک لیلی گلستان نیز قصد دارد عصر جمعه پیش رو بر مبنای این رویه،بخش مهمی از مجموعه‌اش را در معرض فروش علاقمندان قرار دهد؛نکته دیگر حائز اهمیت این نمایشگاه ارایه آثار سه نسل هنری ایران زیر یک سقف است که قدمت بعضی بعضی آثار به چندین دهه پیش برمی‌گردد که خود می‌تواند روند تحولات فکری و هنری در این مدت را آیینه داری کند.

این نمایشگاه تا بیستم اسفند در گالری گلستان واقع در در خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴برپا خواهد بود.

انتهای پیام/.۳۱
 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.