تاثیر نوسانات نرخ ارز بر روی بلیت هواپیما بررسی می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تاثیر نوسانات نرخ ارز در هزینه ایرلاین ها گفت: سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان حاکمیت در بخش حمل و نقل هوایی تاثیر نوسانات نرخ ارز و هزینه تمام شده ارزی هرساعت صندلی پرواز را محاسبه کرده و برای تصویب به شورای عالی هواپیمایی ارسال می کند.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، کاپیتان حمیدرضا پهلوانی با بیان این مطلب که در حال حاضر برنامه ای برای افزایش قیمت بلیت هواپیما نداریم، اظهارداشت: چنانچه ارز مورد نیاز شرکت های داخلی با نرخ ارز جدید تامین شود این امر تاثیر مستقیم بر روی هزینه تمام شده هر ساعت صندلی خواهد گذاشت.

وی افزود: بنابراین با توجه به اینکه افزایش هزینه هر ساعت صندلی در نتیجه افزایش نرخ ارز موجب متضرر شدن شرکت های هواپیمایی می شود، ادامه فعالیت آنها را با ابهام مواجه خواهد کرد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: سازمان هواپیمایی کشوری در صورت اعلام رسمی بانک مرکزی، با بررسی کارشناسانه موضوع و تعیین میزان تاثیر افزایش نرخ ارز بر هزینه تمام شده بلیت هواپیما پیشنهاد افزایش قیمت بلیت را به شورای عالی هواپیمایی کشوری جهت تصویب ارائه خواهد کرد.

کاپیتان پهلوانی ابراز داشت: در صورت تصویب توسط شورای عالی هواپیمایی که مرکب از نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری، نماینده وزیر راه و شهرسازی، عضو حقوقدان ریاست جمهوری، نماینده وزارت اقتصاد و امور دارایی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزارت امور خارجه، وزارت دفاع و مدیرعامل هما قیمت های جدید به شرکت های هواپیمایی ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که هرگونه تصمیم برای تغییر نرخ بلیت تنها در حیطه اختیارات سازمان هواپیمایی کشوری و شورای عالی هواپیمایی است افزود: شرکت‌های هواپیمایی نمی توانند قیمت بلیت را افزایش دهند و سازمان هواپیمایی پس از بررسی‌های لازم و مابه التفاوت ارز مرجع با ارز آزاد، نرخ جدید قیمت بلیت را اعلام می کند./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.