تاثیرات تصمیم تازه بر بازار سکه و طلا

۹ م دیماه ،

بینا- رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران دربارهٔ تصمیم تازه دولت مبنی بر تغییر نحوه قیمت‌گذاری طلا و سکه گفت: بانک مرکزی باید مکانیزمی برای نحوه خرید و فروش سکه و طلا با ارز مبادله‌ای از سوی مردم و همچنین فروشندگان تعیین کند.
به گزارش بینا، احمد وفادار دربارهٔ تصمیم تازه دولت مبنی بر محاسبه قیمت سکه و طلا با ارز مبادله ای به جای ارز آزاد،به مهر گفت: در صورت اجرای درست، این تصمیم سبب ایجاد رونق در بازار سکه و طلا خواهد شد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران اظهار داشت: بانک مرکزی باید مکانیزمی برای نحوه خرید و فروش سکه و طلا با ارز مبادله ای از سوی مردم و همچنین فروشندگان تعیین کند.
وفادار با تاکید بر اینکه این روش قیمت‌گذاری می تواند دربارهٔ سکه های پیش فروش و یا هر نوع دیگر عرضه توسط بانک مرکزی اعمال شود، ادامه داد: روشن شدن ابعاد این موضوع سبب جلوگیری از سردرگمی مردم و فروشندگان و همچنین ممانعت از سوء استفاده‌های احتمالی در بازار خواهد شد.
این مقام مسئول در اتحادیه طلا و جواهر استان تهران ادامه داد: فروشندگان طلا و سکه امیدوارند با این تصمیم تازه بانک مرکزی، رونق دوباره به بازار سکه و طلا بازگردد.
وی در این زمینه که آیا قیمت سکه دوباره به زیر یک میلیون تومان بازگردد؟ خاطر نشان کرد: در صورت اعمال صحیح نرخهای مبادله ای، این احتمال وجود دارد و می توان امیدوار بود که سکه از قیمت‌های فعلی به کمتر از ۱ میلیون تومان برسد.
در همین حال، فعالان بازار طلا و سکه پیش بینی می‌کنند که با اجرای درست این تصمیم، قیمت هر گرم طلا از ۱۲۸ هزار تومان فعلی به حول حوش ۱۰۰ هزار تومان کاهش یابد.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.