تاثیر تراژدی بر فروش فیلم بتمن / «شوالیه تاریکی» ۱۶۱ میلیون دلار فروخت + عکس و جدول

به گزارش خبرآنلاین، استودیو برادران وارنر روز دوشنبه اعلام کرد سومین و آخرین فیلم سه‌گانه «بتمن» به کارگردانی کریستوفر نولان از جمعه تا یکشنبه در ایالات متحده و کانادا ۱۶۰٫۸۸۷٫۲۹۵ دلار به دست آورد.
 

«شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» در هفته اول اکران رکورد بیشترین فروش یک فیلم دوبعدی در تاریخ آمریکای شمالی را شکست. رکورد قبلی در اختیار «شوالیه تاریکی» فیلم قبلی این مجموعه بود که سال ۲۰۰۸ اکران شد.
 

«شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» همچنین پس از «انتقامجویان» (‌۲۰۷٫۴ میلیون دلار) و «هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت ۲» (۱۶۹٫۲) میلیون دلار، در فهرست بیشترین فروش افتتاحیه فیلم‌ها در آمریکای شمالی در رده سوم قرار گرفت.
 

با وجود فروش ۱۶۰٫۹ میلیون دلاری «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» در هفته اول، این رقم کمتر از پیش‌بینی‌های اولیه بود که رقمی بین ۱۷۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار در برمی‌گرفت.
 

با این حال، پل درگارابدیان کارشناس فروش و تحلیل‌گر Hollywood.com گفت: «قطعا «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» در ذهن همه بود. فکر می‌کنم تماشاگران نشان دادند قرار نیست به خاطر کارهای یک دیوانه بترسند و به سینما نروند»

درگارابدیان فروش افتتاحیه «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» را با توجه به اتفاق ناگوار روز جمعه «بسیار چشمگیر» دانست.


کریستین بیل و مایکل کین در صحنه‌ای از فیلم «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد»
 

بامداد جمعه در اولین دقایق آغاز اکران این فیلم در آمریکای شمالی، مردی مسلح در یک سالن سینما در اورورا در حومه دنور در کلورادو، به سوی تماشاگران شلیک کرد. این حادثه ۱۲ نفر کشته و ۵۸ نفر زخمی برجا گذاشت.

استودیوهای هالیوود شامل برادران وارنر، سونی، فاکس، دیسنی، پارامونت، یونیورسال و لاینزگیت در واکنش به این تراژدی که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت، اعلام کردند برای همدردی با قربانیان حادثه کلورادو، این هفته آمار فروش فیلم‌های خود را روز یکشنبه اعلام نمی‌کنند و تا روز دوشنبه که آمار رسمی اعلام می‌شود، منتظر می‌مانند.
 

داستان «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» هشت سال پس از «شوالیه تاریکی» اتفاق می‌افتد. کریستین بیل بار دیگر به نقش مبارز نقابدار ظاهر شده و مایکل کین، گری اولدمن و مورگان فریمن نقش‌های خود را تکرار کرده‌اند.
 

آن هاتاوی نقش زن گربه‌ای را بازی می‌کند و تام هاردی نقش بین، ضدقهرمان نقابدار را به عهده دارد. در فیلم جدید اقدامات شیطانی بین، شهر گاتام را در موقعیتی آخرالزمانی قرار می‌دهد، اما بجز بتمن، زن گربه‌ای هم نقش زیادی در اتفاقات دارد. «شوالیه تاریکی» فیلم قبلی این مجموعه سال ۲۰۰۸ یک میلیارد درآمد برای استودیو برادران وارنر به همراه داشت.
 

«شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» در سطح بین‌المللی نیز ۸۸ میلیون دلار فروش داشت و به این ترتیب مجموع فروش جهانی خود را با حساب بازار آمریکای شمالی به ۲۴۸٫۸ میلیون دلار رساند.
 

فیلم انیمیشن «عصر یخ: رانش قاره‌ای» در هفته دوم اکران با ۲۰٫۴ میلیون دلار در رده دوم قرار گرفت و فیلم ابرقهرمانی «اسپایدرمن شگفت‌انگیز» با ۱۰٫۹ میلیون دلار فیلم سوم شد. کمدی «تد» با بازی مارک والبرگ و فیلم انیمیشن «شجاع» در رده‌های چهارم و پنجم قرار گرفتند.

جدول فروش فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا (۲۰ تا ۲۲ ژوئیه)

رتبه

عنوان فیلم

فروش جمعه تا یکشنبه (میلیون دلار)

تعداد سالن

متوسط فروش در هر سینما (دلار)

مجموع فروش (میلیون دلار)

بودجه (میلیون دلار)

هفته اکران

۱

«شوالیه تاریکی برمی‌خیزد»

۱۶۰٫۹

۴۴۰۴

۳۶٫۵۳۲

۱۶۰٫۹

۱

۲

«عصر یخ: رانش قاره‌ای»

۲۰٫۴

۳۸۸۶

۵٫۲۵۴

۸۸٫۸

۲

۳

«اسپایدرمن شگفت‌انگیز»

۱۰٫۹

۳۷۵۳

۲٫۹۰۱

۲۲۸٫۶

۲۳۰

۳

۴

«تد»

۱۰٫۱

۳۲۱۴

۳٫۱۱۵

۱۸۰٫۴

۵۰

۴

۵

«شجاع»

۶٫۱

۲۸۹۹

۲٫۰۷۸

۲۰۸٫۷

۱۸۵

۵

۶

«مایک جادویی»

۴٫۲

۲۶۰۶

۱٫۶۰۷

۱۰۱٫۹

۷

۴

۷

«وحشی‌ها»

۳٫۴

۲۳۳۶

۱٫۴۵۵

۴۰٫۱

۴۵

۳

۸

«محافظت از شاهدِ مدیا»

۲٫۲

۱۵۴۰

۱٫۴۶۳

۶۰٫۳

۲۰

۴

۹

«قلمرو طلوع ماه»

۱٫۸

۸۹۵

۲٫۰۴۶

۳۶٫۱

۱۶

۹

۱۰

«تقدیم به رم با عشق»

۱٫۴

۵۵۲

۲٫۵۷۴

۱۱٫۱

۵

اسوشیتدپرس / ۲۳ ژوئیه / ترجمه: علی افتخاری۵۸۵۸
 
دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.