تاثیر تعرفه تازه و قدیم بر قبوض تلفن همراه+جدول

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

فارس تاثیر تعرفه تازه همراه اول را بررسی کرده است؛ اینکه با تعرفه تازه ۵۹۹ ریالی قبوض کدام دسته از مشترکان، کاهش یا افزایش خواهد داشت.
 
به گزارش فارس، در اردیبهشت‌ماه سال جاری، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، یک تعرفه پایه را برای مکالمات تلفن‌همراه تصویب کرد.
 
بر این اساس اپراتورها می‌توانند نرخ هر دقیقه مکالمات داخل شبکه سیم‌کارت‌های دائمی خود را بین ۵۱۵ ریال تا ۶۱۸ ریال تعیین کنند.
 
همچنین تعرفه سیم‌کارت‌های اعتباری می‌تواند تا ۵۰ درصد بیش از سیم‌کارت‌های دائمی تعیین شود.
 
همراه اول که پیگیر افزایش تعرفه‌های خود بود، تعرفه پایه را به اجرا گذاشت و تعرفه خود را مانند دو اپراتور دیگر به دو بخش داخل شبکه و خارج شبکه تقسیم کرد. هم‌اکنون تعرفه هر دقیقه مکالمه داخل شبکه با سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول ۵۹۹ ریال است. همچنین تعرفه هر دقیقه مکالمه خارج شبکه با سیم‌کارت‌های دائمی بدون تغییر مانند سابق ۶۲۵ ریال مانده است.
 
تعرفه سیم‌کارت‌های اعتباری هنوز مشخص نیست اما طبق مصوبه می‌تواند حداکثر ۵۰ درصد بیشتر از دائمی‌ها تعیین شود.
 
با تعرفه‌های تازه ۵۹۹ ریالی سیم‌کارت دائمی همراه اول، تخفیف‌های مکالمات در ساعات غیرپیک لغو شده است.
 
به بهانه این تغییر، فارس تعرفه‌های قدیم و تازه همراه را مرور کرده است.
 
تعرفه‌های قدیمی سیم‌کارت دائمی همراه اول
 
در ساعت غیر پیک مصرف در ساعت پیک مصرف نوع تماس
۳۵۸ ۴۴۷ شهری
۵۳۶ ۷۶۰ بین شهری
۳۵۸ ۴۴۷ تالیا
۶۲۵ ۶۲۵ ایرانسل
۶۲۵ ۶۲۵ رایتل
 
تعرفه‌های تازه سیمکارت دائمی همراه اول
ریال نوع تماس
۵۹۹ شهری
۵۹۹ بین شهری
۵۹۹ تالیا
۶۲۵ ایرانسل
۶۲۵ رایتل
بنابر اعلام شرکت مخابرات ایران، با تعرفه‌های قدیم، همراه اول در هر دقیقه مکالمه دو پالس هزینه جابجایی حدود ۹۰ ریال اخذ می‌کرد که با تعرفه تازه این هزینه حذف شده است.
 
همچنبن صرف نظر از جداول تعرفه‌ای فوق، مدیران همراه اول می‌گویند: در تعرفه‌های قدیم با احتساب جابه‌‌جایی و بین‌‌شهری تعرفه موثر (میانگین) هر دقیقه مکالمه ۵۳۷ ریال بوده است.
 
اکنون با مقایسه تعرفه‌های تازه و قدیم، هر مشترک با توجه به نوع تماس‌هایش می‌تواند متوجه شود که در قبوض تازه باید منتظر کاهش یا افزایش مبلغ باشد.
 
مشترکانی که اغلب در شهر خود می باشند و به تبع اغلب تماس‌هایشان از نوع شهری است و از خارج محدوده استان خود (جابه‌جایی) و با سیم‌کارت‌های غیر از شهر خود (بین‌شهری) تماس بسیاری ندارند، باید منتظر افزایش در قبوض این دوره خود باشند.
 
برعکس مشترکانی که اغلب جابه‌جایی بسیاری دارند و با سیم‌کارت‌های غیر از شهر خود بسیار تماس می‌گیرند، حداقل روی کاغذ باید انتظار کاهش مبلغ را در این دوره قبوض داشته باشند.
 
این در حالی است که طبق دستور وزیر ارتباطات فعلا تعرفه‌های تازه همراه اول باید تا بررسی بیتشر به حالت قبل باز گردد اما هنوز همراه اول توقف اعمال تعرفه‌های تازه را اعلام نکرده است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.