تاثیر محدودیت‌های کووید صفر چین با طولانی‌کردن اختلالات زنجیره تامین و فشارهای تورمی بر اقتصاد جهانی

سیاستگذار بانک مرکزی ژاپن امروز (چهارشنبه) با هشدار نسبت به گسترش پیامدهای ناشی از افزایش موارد ابتلاء به سویه اُمیکرون عنوان کرد: محدودیت‌های کووید صفر چین ممکن است با طولانی‌کردن اختلالات زنجیره تامین و فشارهای تورمی جهانی بر رشد جهانی تاثیر بگذارد.

تاثیر محدودیت‌های کووید صفر چین با طولانی‌کردن اختلالات زنجیره تامین و فشارهای تورمی بر اقتصاد جهانی

به گزارش ممتاز نیوز، به نقل از رویترز، این اظهارات به دنبال هشدار ماه گذشته کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول، مبنی بر این موضوع عنوان شد که چین باید رویکرد صفر کووید را برای مقابله با همه‌گیری، با توجه به شیوع سویه بسیار مسری اُمیکرون، ارزیابی مجدد کند.

تویوآکی ناکامورا، عضو هیئت مدیره گفت: اقتصاد چین، بازار و کارخانه جهان است و سیاست‌های پولی انقباضی‌برای بانک مرکزی ژاپن زودهنگام است زیرا تورم و رشد دستمزد در مقایسه با اقتصادهای دیگر ضعیف است و احتمالا شرایط برای ژاپن و اصلاح سیاست پولی فراهم نشده است.

ناکامورا گفت: ما سیاست پولی فوق العاده آسان خود را تا زمانی که دستمزدها شروع به افزایش پایدار کنند، حفظ خواهیم کرد.

ژاپن از تاثیر افزایش قیمت جهانی کالاها در امان نمانده است و نرخ تورم عمده فروشی به بالاترین حد خود رسیده است اما قیمت‌های مصرف‌کننده در دسامبر نسبت به سال گذشته تنها ۰.۵ درصد افزایش یافت که بسیار کمتر از هدف دو درصدی بانک مرکزی ژاپن بود زیرا رشد اندک دستمزدها بر مصرف تاثیر می‌گذارد و شرکت‌ها را از افزایش قیمت‌ها منصرف می‌کند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.