تاثیر پروبیوتیک ها بر بیماریهای التهابی روده

۲۵م آذر ،

مصرف فرآورده های پروبیوتیکی که به اشکال قرص،کپسول، پودر، ماست های غنی شده، شیر و پنیر وجود دارد، بی ضرر و ایمن بوده و تأثیر مثبت آنها بر روند بهبود و درمان بیماری های التهابی روده اثبات گردیده است.

فرناز فریفته، کارشناس علوم آزمایشگاهی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: فرآورده های پروبیوتیکی حاوی میکروارگانیسم های زنده، مشخص و با تعداد کافی می باشند که عموماً از منابع انسانی بوده و در صورت مصرف توسط انسان یا حیوان با تأثیر برروی فلور میکروبی بدن سبب اعمال اثرات مفید برروی سلامتی میزبان می شوند.

وی گفت: در بیماریهای عفونی و شرایط التهابی، تعادل اکولوژی روده به گونه ای تغییر می کند که تعداد باکتری های دارای توانایی بالقوه بیماری زایی، افزایش یافته و واکنش سلامت بین میزبان و باکتری مختل می کند.

این کارشناس علوم آزمایشگاهی تصریح کرد: اکثر پروبیوتیکها متعلق به گروه بزرگی از باکتریهای اصلی فلور میکروبی روده انسان به نام باکتریهای تولید کننده اسید لاکتیک شامل دو جنس لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریا بوده و در آنجازندگی هم سفرگی بی ضرری دارند.اثر اصلی پروبیوتیک ها با تثبیت فلور میکروبی روده و نقش محافظت کنندگی در برابر بیماریهای مختلف مشخص می گردد.

وی خاطر نشان کرد: مصرف فرآورده های پروبیوتیکی که به اشکال قرص،کپسول، پودر، ماست های غنی شده، شیر و پنیر وجود دارد، بی ضرر و ایمن بوده و تأثیر مثبت آنها بر روند بهبود و درمان بیماری های التهابی روده اثبات گردیده است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.