تاخیر دولت در ارائه بودجه انضباط مالی کشور را بر هم می‌زند

۲۱م دیماه ،

عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه بودجه باید در زمان معین تحویل داده می‌شد، گفت: تاخیر در ارائه بودجه نظم مالی را که نقش مهمی در توسعه کشور دارد، بر هم می‌زند.

محمدحسین میرمحمدی نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، با اشاره به لزوم توجه به درآمدهای مالیاتی در بودجه سال آینده در تامین منابع مالی کشور، اظهار داشت: نظام مالیاتی باید به گونه‌ای تدوین شود تا به حلقه‌های مفقوده و بخش‌هایی که از آن‌ها مالیات دریافت نمی‌شود توجه شده و منابع جدید مالیاتی نیز مورد شناسایی قرارگیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی دریافت مالیات را بهترین جایگزین هزینه‌ای وابسته به صادرات نفتی دانست و آن را منوط به تقویت بخش تولید اعلام کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه بودجه باید در زمان معین تحویل داده می‌شد، اظهار داشت: تحویل بودجه در موعد مقرر در توسعه کشور موثر است و این درحالیست که تاخیر در ارائه آن نظم مالی کشور را بر هم می‌زند.

میرمحمدی با تاکید بر اینکه یکی از موضوعات مهم در توسعه کشور انضباط مالی است، تصریح کرد: ارائه به موقع بودجه و تصویب و آغاز به کار آن در ابتدای سال مالی جدید براساس قانون و نیز مدیریت هزینه‌ها، صرفه جویی، بهره‌وری و … می‌تواند انضباط مالی را که نقش مهمی در توسعه کشور دارد، تامین کند.
انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.