تاخیر مجدد در افتتاح فرودگاه جدید برلین

افتتاح فرودگاه جدید برلین هفت ماه دیگر به تعویق افتاد و به ۲۷ اکتبر سال آینده موکول شد که دو سال دیرتر از زمان برنامه ریزی شده برای گشایش آن است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با گذشت نزدیک به یک ربع قرن از فروپاشی دیوار برلین و ۱۳ سال پس از اینکه برلین پایتخت واحد آلمان شد، این کشور هنوز موفق نشده است یک فرودگاه بین المللی برای جایگزینی با دو فرودگاه زمان جنگ سرد، افتتاح کند.

افتتاح برنامه ریزی شده فرودگاه برلین براندنبرگ در سوم ژوئن سال جاری چند هفته پیش از فرا رسیدن زمان آن به دلیل وجود مشکلاتی در سیستم ایمنی حریق لغو شد. پس از آن مقامات فرودگاه تاریخ ۱۷ مارس ۲۰۲۴ را تعیین کردند اما حتی این تاریخ نیز به دلیل نیاز برای برنامه ریزی و آزمایش جدید ممکن نشد.

بر اساس گزارش رویترز، مقامات این فرودگاه همچنین اعلام کردند این پروژه ۴٫۲ میلیارد یورو هزینه خواهد داشت که ۱٫۲ میلیارد یورو بیشتر از برآورد اولیه است.

این تاخیرها موجب دردسر ایربرلین شده که به عنوان دومین شرکت هواپیمایی بزرگ آلمان قصد دارد از فرودگاه جدید به عنوان قطب پروازهای بین المللی خود استفاده کند.

ظرفیت این فرودگاه برای پاسخگویی به ۲۷ میلیون مسافر در سال در نظر گرفته شده است که نصف ظرفیت فرودگاه اصلی آلمان در فرانکفورت و کمتر از یک سوم ظرفیت پرازدحام‌ترین فرودگاه جهان در آتلانتا است.

هزینه نگهداری دو فرودگاه قدیمی تگل و شونفلد حدود۱۵ میلیون یورو در ماه بوده است. شرکت‌های هواپیمایی لوفتانزا و ایربرلین اعلام کرده اند برای ضرر متحمل شده از تاخیر در افتتاح این فرودگاه، ادعای خسارت خواهند کرد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.