تاخیر در بهربرداری از میدان گازی پرلا ونزوئلا

یکی از شرکت های فعال در توسعه میدان گازی پرلا ونزوئلا از تاخیر دوباره در زمان بهره برداری از این میدان گازی خبر داد.

بولتن نیوز: به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت اسپانیایی رپسول اعلام کرد: آغاز برداشت از میدان بزرگ گازی فراساحلی پرلا برای ۱۵ ماه دیگر با تاخیر رو به رو خواهد بود.

شرکت های رپسول و انی ایتالیا به همراه شرکت ملی نفت ونزوئلا (پی دی وی اس ای)  در پروژه توسعه میدان گازی پرلا فعالیت می کنند.

ونزوئلا با وجود در اختیار داشتن ذخایر عمده گازی همچنان موفق به تولید تجاری گاز طبیعی نشده است.

ونزوئلا، بزرگ ترین تولید کننده نفت در منطقه آمریکای جنوبی و یکی از کشورهای عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) امیدوار است با آغاز برداشت گاز طبیعی از میدان فراساحلی پرلا و دیگر پروژه های گازی آینده این کشور، وابستگی خود به واردات گاز از کلمبیا را کاهش دهد.

شرکت های توسعه دهنده میدان فراساحلی پرلا سال گذشته میلادی برای آغاز مرحله نخست برداشت از این میدان گازی تا پایان امسال ابراز امیدواری کرده بودند.

رامیرو پائز، یکی از مدیران شرکت رپسول اسپانیا اعلام کرد: برداشت اولیه از میدان گازی پرلا شاید تا سال ۲۰۲۲ امکان پذیر نباشد و بهره برداری از این میدان گازی حداقل ۱۵ ماه دیگر نیز به طول می انجامد.

دولت ونزوئلا در نظر دارد به منظور پاسخ گویی به رشد روز افزون تقاضای داخلی گاز طبیعی، تولید گاز خود را افزایش دهد، این کشور آمریکای جنوبی با وجود داشتن ذخایر گازی غنی، هم اکنون کسری گاز خود را با خط لوله ای از کلمبیا وارد می کند.

شرکت ملی نفت ونزوئلا سال گذشته میلادی برنامه سرعت بخشیدن به تولید در میدان گازی پرلا را توسعه داد، این میدان فراساحلی با بیش از ۹ تریلیون فوت مکعب ذخایر گاز طبیعی بزرگ ترین میدان ونزوئلا به شمار می آید.

تاخیر در مذاکرات فروش گاز میدان پرلا در کنار مسائل لجستیکی و زیر ساختی سبب کندی روند توسعه و بهره برداری از این میدان گازی شده است.

میدان گازی پرلا در عمق ۶۰ متری دریا و فاصله ۳۰ مایلی منطقه کارائیب و مجتمع بزرگ پالایشی پاراگوئانا واقع شده است.

شانا


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.