تاخیر دولت در راه‌اندازی بخش اجاره سامانه بازار مسکن

به گزارش خبرنگار مهر، با وجود گذشت دو هفته از راه اندازی سامانه اطلاعات مسکن بازار ایران، هنوز بخش قیمت‌های اجاره این سایت راه اندازی نشده است.

براساس اعلام ابوالفضل صومعلو معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، بخش اجاره بها قرار بود از اوایل دو هفته پیش به این سامانه اضافه شود تا علاوه بر قیمت آخرین معاملات خرید و فروش مسکن، در اختیار متقاضیان اجاره هم قرار گیرد.

انتشار عمومی قیمتها برای این منظور انجام گرفت تا متقاضیان از قیمت های واقعی خرید و فروش و اجاره مسکن مطلع شوند تا از افزایش کاذب قیمت ها در این بخش جلوگیری شود. البته با گذشت این مدت آخرین قیمتها مربوط به دو ماه ابتدای سال است و هنوز اطلاعاتی از خردادماه و تیرماه وارد این سایت نشده است.

اگر این سامانه آنلاین و به روز باشد، کمک بیشتری را به متقاضیان خواهد کرد تا در این شرایط که بساز و بفروش‌ها قیمت‌های بالایی را تعیین می کنند، از آخرین نرخ های روز بازار مسکن اطلاعاتی را به دست بیاورند.

در حال حاضر آمار مراجعه کنندگان به سایت نشان می دهد که این متقاضیان از این طرح استقبال کرده اند؛ بنابراین آنلاین شدن قیمتها و افزودن بخش اجاره بها به این سامانه کمک زیادی را به متقاضیان خواهد کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.