تاریخچه دیدارهای پرسپولیس و النصر/ سرخ‌ها بازنده اما پیروز!

تیم فوتبال النصر عربستان دو بار توانسته پرسپولیس را شکست دهد اما هر دو بازی در مرحله گروهی بوده و در نهایت پرسپولیس به مراحل بعدی صعود کرده و النصر از صعود بازمانده است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و النصر پس از پیروزی بر رقیبانشان حالا به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۰ رسیده‌اند. دو تیم بعد از شروع مجدد مسابقات نتایج خوبی در مراحل گروهی و حذفی گرفتند و رقیبان قدرتمندی را پشت سر گذاشتند. النصر در این دوره با یک تیم دیگر ایرانی یعنی سپاهان هم بازی کرد که در هر دو دیدار نماینده ایران را شکست داد. پرسپولیس و النصر تا به حال چهار بار برابر هم قرار گرفته‌اند که یکی از این بازی‌ها دوستانه بوده است. در این چهار بازی سهم پرسپولیس یک پیروزی، یک تساوی و دو شکست بوده است.

 این دو تیم در فروردین سال ۱۳۵۲ در دیداری دوستانه به مصاف هم رفتند که بازی با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید. هر دو گل پرسپولیس را مرحوم صفر ایرانپارک به ثمر رساند. 

۲۳ سال بعد این دو تیم این بار در جام باشگاه‌های آسیای ۱۹۹۶ به مصاف هم رفتند که حاصل کار شکست پرسپولیس با نتیجه ۳ بر ۲ بود. برای سرخپوشان در آن بازی عزیزی و بزیک گلزنی کردند. این مسابقات در آن زمان در مرحله یک چهارم نهایی هم به صورت گروهی برگزار می‌شد و این تنها پیروزی النصر در آن گروه بود. پرسپولیس با صدرنشینی در آن گروه به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت اما با شکست برابر پوهانگ استیلرز کره‌جنوبی به رده‌بندی رفت. در دیدار رده‌بندی هم پرسپولیس الزورای عراق را برد و سوم شد.

سومین و چهارمین بازی پرسپولیس و النصر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ برگزار شد. در دیدار رفت که ۲۶ اسفند برگزار شد النصر با سه گل پرسپولیس را شکست داد اما در دیدار برگشت در تاریخ ۱۹ فروردین این پرسپولیس بود که با تک گل مهدی طارمی نماینده عربستان را شکست داد. خوشحالی بعد از گل طارمی در آن مسابقه بسیار جنجالی و حاشیه‌ساز شد. در آن سال پرسپولیس و لخویا از مرحله گروهی صعود کردند و النصر دوباره قافیه را به پرسپولیس باخت و از صعود بازماند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.