تاریخ احتمالی اکران “بوسیدن روی ماه”

به گزارش بی باک به نقل از مهر، از ابتدای امسال و پس از قطعی شدن عدم اکران فیلم “بوسیدن روی ماه” به کارگردانی همایون اسعدیان و تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی در نوروز ۹۱، اعلام شد این فیلم از تاریخ ۵ مهرماه در گروه سینمایی آزادی روی پرده خواهد رفت.

از سوی دیگر فیلم سینمایی “تو و من” ساخته محمد بانکی نیز با این گروه سینمایی از تاریخ ۲۵ مردادماه قرارداد داشت. اما با توجه به اختلافات پیش آمده میان حوزه هنری و شورای صنفی نمایش، اکران “تو و من” ساخته محمد بانکی در تاریخ مقرر محقق نشد.

پس از حل شدن اختلافات باردیگر بحث اکران این فیلم در گروه آزادی پیش آمده‌است. اما این‌بار شورای صنفی نمایش عنوان کرده است، تنها در شرایطی اکران این فیلم را در سینما ازادی ثبت می‌کند که طبق روال تاریخ اکران فیلم “بوسیدن روی ماه” مشخص نباشد و بر اساس کف فروش فیلم بانکی تاریخ قطعی اکران بعدی این سرگروه معین شود.

با توجه به این نکته اگر سینما آزادی بخواهد فیلم “تو و من” را از این هفته اکران کند و شرط شورای صنفی را هم بپذیرد، طبیعتاً فیلم “بوسیدن روی ماه” نمی‌تواند در تاریخ مقرر یعنی ۵ مهرماه روانه پرده سینماها شود و باید منتظر افت کف فروش “تو و من” بماند.

مشاور پخش “بوسیدن روی ماه” هشدار می‌دهد

در پی اعلام نظر شورای صنفی اکران درباره شرایط اکران “بوسیدن روی ماه” امیرحسین علم‌الهدی مشاور پخش این فیلم به خبرنگار مهر گفت: قطعا این فیلم در تاریخ ۵ مهرماه و طبق اعلام قبلی در سراسر کشور اکران عمومی خواهد شد. البته امیدوارم شورای صنفی نمایش دوباره رفتارهای فراقانونی مانند چند ماه گذشته از خود نشان ندهد.

وی افزود: ما به آنها هشدار می‌دهیم که بهتر است به این رفتارها پایان بدهند و به قانون برگردند و به آن احترام بگذارند. آنها نباید اشتباه فاحش عید نوروز را دوباره تکرار کنند. البته تعدادی هستند که نانشان در این بحران‌سازی‌ها است. باید نگذاریم چنین اتفاقی دوباره تکرار شود.

برای اکران “بوسیدن روی ماه” تعهد دارم

رضا سعیدی‌پور مدیر سینما آزادی نیز درباره قرارداد اکران این فیلم به خبرنگار مهر گفت: ما برای اکران فیلم “تو و من” از تاریخ ۲۵ مردادماه قرارداد داریم. اگر این فیلم در همین تاریخ اکران می‌شد قطعا نمایش آن تا تاریخ ۴ مهر ماه به پایان می‌رسید و طبق قراردادی که با حوزه هنری داریم “بوسیدن روی ماه” از ۵ مهرماه روی پرده می‌رفت.

وی افزود: اگر ماقرارداد بستیم اما شورای صنفی نمایش از اکران فیلم جلوگیری کرد، نباید که من سینمادار تاوان آن را بدهم. در حالی که ما در سینما آزادی مجبوریم فیلمی را اکران کنیم که در دو سالن دیگر هم سرگروه است. اینگونه فقط من در حال ضرر هستم اما به هر حال برای اینکه آرامش به سینما برگردد و اختلافات حل شود این شرایط را پذیرفتیم.

سعیدی‌پور تاکید کرد: به هر حال اگر هم قرار باشد “تو و من” اکران شود باید تا ۴ مرماه اکران آن در سالن اصلی آزادی به پایان برسد و ادامه اکران آن در سالن شماره دو پیگیری شود. زیرا من برای اکران “بوسیدن روی ماه” تعهد دارم. شورا نباید کاری کند که برای همه مسجل شود این اختلافات برای اکران “بوسیدن روی ماه” است.

وی ادامه داد: اگر قرار است اختلافات تمام شود باید دوباره این قانون اکران را برهم نزنند. آنها برای اکران سه فیلم خسارت دادند می‌توانند خسارت بانکی را هم پرداخت کنند. البته ما هم ضرر کردیم و باید خسارت ما را هم بپردازند. متاسفانه انجمن سینماداران نیز به فکر این حق و حقوق نیست.

در اکران نوروز به اندازه کافی لطمه خوردیم!

از طرف دیگر “بوسیدن روی ماه” محصول سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است. به همین دلیل در اکران این فیلم نظر مسئولان شهرداری نیز تاثیر دارد. سید هادی منبتی مدیرعامل موسسه تصویرشهر در این ارتباط به خبرنگار مهر گفت: این فیلم قطعا در تاریخ فوق اکران خواهد شد و نباید اجازه دهیم یک فیلم دیگر قربانی اختلافات شود.

وی افزود: ما به اندازه کافی در نوروز امسال به‌واسطه این اختلافات و رفتارهای سلیقه‌ای لطمه خوردیم. منبتی تأکید کرد: اتفاقاً در صحبت‌هایی هم که با رئیس سازمان سینمایی داشتیم، ایشان در خصوص زمان اکران هیچ بحثی نداشتند و معتقد بودند چون فیلم “بوسیدن روی ماه” ارزشی است باید به بهترین شکل اکران شود.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.