تاریخ انتشار نتایج آزمون های سراسری، ارشد و دکتری اعلام شد

‘سید جلال طباطبایی’ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا از اعلام نتایج آزمون سراسری سال در یکی از روزهای ۲۱ یا ۲۲ شهریورماه خبر داد و گفت: تعداد ۶۲۵ هزار و ۹۲۷ نفر در این آزمون پذیرفته می شوند.

وی افزود: ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون سراسری در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی محل قبولی آنها از ۲۶ شهریورماه آغاز می شود.

**نتایج آزمون کارشناسی ارشد ۱۲ شهریور اعلام می شود

طباطبایی زمان اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد امسال را ۱۲ شهریورماه ذکر کرد و گفت: براساس ظرفیت های اعلامی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که در دفترچه انتخاب رشته آزمون درج شده است تعداد ۸۳ هزار و ۴۶۹ نفر از طریق این آزمون به دانشگاه ها راه خواهند یافت.

وی به راهیابی تعدادی از داوطلبان به مقطع کارشناسی ارشد از طریق تسهیلات استعدادهای درخشان و به صورت بدون آزمون اشاره کرد و گفت: با احتساب دانشجویان استعداد درخشان و مازاد ظرفیت احتمالی، بیش از ۸۵ هزار نفر در دوره های کارشناسی ارشد امسال پذیرفته می شوند.

معاون سازمان سنجش یادآور شد: پذیرفته شدگان در مقطع کارشناسی ارشد امسال باید از ۱۸ شهریورماه برای ثبت نام به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه کنند.

**نتایج آزمون دکتری ۲۰ شهریورماه منتشر خواهد شد

طباطبایی تاریخ اعلام نتایج و انتشار اسامی قبول شدگان نهایی آزمون دکتری سال را ۲۰ شهریورماه ذکر کرد و گفت: تعداد ۱۰ هزار و ۱۷۰ ظرفیت برای پذیرش دانشجوی دکتری از طرف دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور ایجاد شده است.

فراهنگ**۱۰۵۵**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۵۲۷۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.