تاریخ شاهد حضور زنان در اولین صفوف انقلاب اسلامی است/ قول می‌دهم بیمه زنان خانه دار را برقرار کنم

۲۰خردادماه،

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر نقش بانوان در تقویت بنیان خانواده گفت: در صورتی که رئیس جمهور شوم قول می‌دهم بیمه زنان خانه دار را برقرار کنم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، همایش بانوان حامی “علی اکبر ولایتی” کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در ورزشگاه شهدای هفتم تیر برگزار شد.

علی اکبر ولایتی که با حدود ۲ ساعت تاخیر در این همایش حاضر شده بود در جمع شرکت کنندگان گفت: بی تردید روز ۲۴ خرداد یک آزمون دیگری از آزمون‌های متعدد ۳۴ سال انقلاب اسلامی است که علی رغم همه مشکلات مردم سربلند از آن خارج آمدهاند.

وی ادامه داد: هر کس روز ۱۷ شهریور در میدان شهدا را به یاد دارد می‌داند که صف خانم‌ها در آن روز جلوتر از مردان بود و تنها جلوی گلوله‌های رژیم شاه ایستادند.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به تاریخ جنگ تحمیلی گفت: هر کس تاریخ دفاع مقدس را مطالعه کند می‌بیند در‌ آن زمان زنان نیز نقش اساسی در پیروزی داشتند.

ولایتی ادامه داد: در حوزه علم و فناوری این اتفاقی نیست که همه ساله در امتحان سراسری دانشگاه‌ها، خانم‌ها از آقایان جلوتر می باشند؛ در حوزه تخصصی و فوق تخصصی نیز ملاحظه می‌کنیم زنان دستاوردهای ارزشمندی به ارمغان آورده‌اند.

وی با تاکید بر ضرورت تصویب قوانین مورد نیاز برای بانوان گفت: در مورد قوانینی که در حال تصویب شدن می باشند باید اهتمام به خرج دهیم و اگر شما من را به عنوان خدمتگذار در کسوت ریاست جمهوری انتخاب کنید طرح‌هایی که مربوط به بانوان است تصویب و اجرایی می‌کنم.

ولایتی در این باره ادامه داد: یکی از این قوانین مربوط به تسهیل امر ازدواج است که اگر ازدواج تسهیل یابد بنیاد خانواده که زنان در آن نقش درجه اول را دارند تقویت خواهد شد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: این اوج افتخار ماست که خانم‌های ایرانی در عین حفظ عفاف و نجابت که ذاتی زنان ایرانی است از مردان پیشی گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه باید برای خانم‌هایی که سرپرست خانواده می باشند بیمه در نظر گرفته شود گفت: نقش مادران پیچیده و مهم تر از نقش مردان در خانواده است؛ وقتی می‌بینیم خانواده‌ای پدر خود را از دست می‌دهد مادران با قناعت و صبر خانواده را اداره می‌کنند لذا باید بیمه زنان خانه دار عملیاتی شود، نمی‌شود خانمی بار سنگین خانواده را برعهده داشته اما پوشش بیمه‌ای نداشته باشد؛ قول می‌دهم بیمه خانم‌های خانه دار را برقرار کنم.

ولایتی همچنین اظهار داشت: در دولت ما در مسئولیت‌ها حتما در آنجایی که مناسبت از ورود خانم‌ها که نشان داده‌اند در عرصه مدیریت از آقایان کم ندارند استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه امید به این است که در دولت آینده دولتی متمم تشکیل شود گفت: دولت متمم یعنی اشخاصی که به کار گرفته می‌شوند با تقوا، با تجربه، با تخصص، با اعتدال، متدین و مشورت پذیر می باشند.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: در دولت ما اگر قرار باشد برای خانم‌ها کاری صورت گیرد حتما با مشورت خانم‌ها خواهد بود.

ولایتی همچنین بر ضرورت حمایت از ورزش بانوان تاکید کرد و گفت: جایگاه مخصوص ورزش بانوان را تخصیص و توسعه خواهیم داد و باید همانطور که برای مردان امکانات ورزشی فراهم می‌کنیم برای خانم‌ها هم به همان طریق امکانات فراهم شود.

وی در این باره بر ضرورت توجه به ورزش دختران در مدرسه تاکید کد و گفت: در مدارس دخترانه مثل مدارس پسرانه امکانات ورزشی فراهم شود چراکه یکی از راه‌های تامین سلامت امر پیشگیری است و آن از طریق ورزش فراهم می‌شود لذا باید امکانات ورزش همگانی که مهمترین اقدام برای امر سلامت است برای خانم‌ها فراهم شود.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری در پایان همایش بانوان حامی‌ خود اظهار داشت: انشاءالله همگی در ۲۴ خرداد پای صندوق‌های رای حاضر می‌شویم و به کاندیدای مورد نظر رای خواهیم داد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.