تاریخ عرضه آیفون ۵ به بازار موبایل + عکس

براساس اعلام منابع چینی، جدید ترین تلفن شرکت اپل که از آن با عنوان آی فن ۵ یاد می‌شود، روز جمعه ۲۱ سپتامبر (۳۱ شهریورماه) به طرفداران عرضه خواهد شد.

به گزارش سه نسل به نقل از دیجی تایمز، یک منبع چینی تاریخ ورود آی فن ۵ به بازار را فاش کرد همچنین وجود یک پورت مناقشه برانگیز را در این تلفن مورد تأیید قرار داد که موجب می شود استفاده از تجهیزات قبلی برای تلفن جدید دشوار باشد و ضرورت استفاده از آداپتور جدید مطرح شود.

تاکنون همه از این تلفن به عنوان آی فن ۵ یاد کرده اند، مگر این که اپل تصمیم بگیرد نام دیگری برای آن انتخاب کند، همانطور که آی پد سه را به طور رسمی ” آی پد جدید” نامگذاری کرد.

از دیگر مواردی که توسط این منبع چینی فاش شده، این است که سوکت هدفن از قسمت بالای چپ به قسمت پایین چپ تلفن منتقل شده و صفحه نمایش آن به ۳٫۷۵ اینچ رسیده است.

مدلهای پیشین آی فن ۳٫۵ اینچی بود که شاید این میزان کوچکتر از چیزی بود که طرفداران می خواستند؛ چرا که درحال حاضر گلسی S3 سامسونگ و One X از شرکت HTC صفحه نمایشهایی با اندازه ۴٫۸ اینچ ارائه کرده اند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود از یک شرکت تولید کننده تجهیزات جانبی بوده که مدعی شده است این تاریخ را مستقیما از اپل دریافت کرده است.

تاکنون تا اطلاعاتی که از شرکت اپل فاش شده بود بر این اساس بود که آی فن ۵ ماه اکتبر عرضه می شود.

پگاترون یکی از تأمین کنندگان تجهیزات برای اپل تاکنون تولید تلفن جدید را آغاز کرده است.

این تولید کنده همچنین کار روز آی پد کوچک تر را اواخر سال جاری میلادی آغاز می کند.

براساس گزارشهای منتشر شده تلفن جدید اپل قرار است از ضخامت کمتری برخوردار باشد چرا که در ساخت آن در نتیجه فناوری LCD جدید بهره گرفته شده است.

آخرین گجت اپل همچنین از فناوری درون سلولی برخوردار است که دارای حسگرهای لمسی در صفحه است به جای آنکه یک لایه دیگر برای فناوری لمسی به آن افزوده شود.

گفته می شود که این تصاویر فاش شده آی فن ۵ است که از صفحه نمایش بزرگتر و رابط اتصال کوچکتر برخوردار است

برخی از وبلاگهای فناوری از مدتها پیش به گمانه زنی درباره رابط ۳۰ پین پرداخته بودند که ۲۱ میلیمتری است، به ویژه اینکه آخرین فناوریها چون پورت یو اس بی مینی قدرت بیشتر را در فضای کمتری منتقل می کند.

آنها اظهار داشته اند که رابط کوچکتر به اپل فضای بیشتری برای طراحی محصول، انتخاب باطری بزرگتر یا ارائه محصول کوچکتر می دهد.

شرکت لانگیتک یکی از بزرگترین سازندگان اسپیکرهای اپل از اظهار نظر در این رابطه خودداری کرده است، اما برخی از خرده فروشان چینی از اکنون اقدام به ارائه محافظهای تلفن جدید آپل کرده اند و تضمین می کنند که تمام ابعاد آن به درستی تنظیم شده است.


جدیدترین مقاله های آی تی و موبایل

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.