تازه‌ترین رده‌بندی بهترین دروازه‌بانان جهان

۰۶م آذر ،

  در تازه‌ترین رده‌بندی بهترین دروازه‌بانان  جهان که برای مدتی طولانی دروازه‌ خود را بسته نگه داشتند، مرحوم ناصر حجازی در رده ۱۳۴ قرار گرفت. وی که در قبل و بعد از انقلاب اسلامی، مرد شماره یک تیم ملی ایران بود، در سال ۱۹۷۵ به عنوان سنگربان استقلال به مدت ۵ ماه (۸۳۷ دقیقه ) اجازه ورود هیچ توپی را به دروازه‌اش نداد.

به گزارش فارس، در این رده ایویکا کرالی، دروازه‌بان اسبق یوگسلاوی و عضو پیشین پارتیزان بلگراد با چهره فقید کشورمان هم‌رتبه شده است.

همچنین احمدرضا عابدزاده، دیگر دروازه‌بان بزرگ تاریخ ایران در این گزینش صاحب رده ۱۶۶ شد. وی در سال ۱۹۹۵ به مدت ۸ ماه (۸۰۲ امتیاز)  داخل دروزاه پرسپولیس سنگرش را از گل مصون نگه داشت. در این رتبه توماس توویدل (انگلیس) و خوزه مندوزا ایسمونس (پرو) با وی هم‌ رده می باشند.

در این گزینش چند سنگربان شاغل در ادوار قبل لیگ ایران نیز صاحب رده شده اند.  رضا قفلساز، دروازه‌بان اسبق پاس تهران در سال ۱۹۷۳ به مدت ۳ ماه (۷۴۵ دقیقه) گلی دریافت نکرد. وی به همین دلیل در پله ۲۴۵ جای گرفته است. پاتریک بونر از ایرلند نیز با وی در این رده شریک است.

آرمناک پطروسیان، دروازه‌بان ارمنستانی پیشین سپاهان اصفهان در رده ۳۶۰ ( ۷۰۴ دقیقه) جای گرفته است. وی در سال ۲۰۰۱ به مدت ۲ ماه مانع ورود هر گونه توپی شد.

محمدرضا مهربانی دروازه‌بان پیشین برق شیراز نیز در پله ۴۰۵ جای گرفته است. وی در سال ۱۹۹۷ به مدت ۴ ماه (۶۸۵ دقیقه) گل نخورد. در این رده توماس جکسون (انگلیس)‌، آندریس فان دیک (هلند)، لیدو وییری(ایتالیا) ، الحادری (مصر) و آندجلیکو دجوریچ (صربستان ) با وی هم رده می باشند.

همین سنگربان یک بار دیگر در سال ۱۹۹۲ به مدت ۴ ماه (۶۷۰ دقیقه) گل نخورد و در پله ۴۵۵ ایستاد.

در این فهرست جرالدو پریرا دماتوس فیلیو معروف به «مازاروپی» دروازه‌بان اسبق واسکودوگاما بهترین دروازه‌بان جهان محسوب می‌شود. وی در سال ۱۹۷۷ به مدت ۴ ماه(۱۸۱۶ دقیقه ) اجازه ورود هیچ توپی را به سنگرش نداد.

پس از وی نواف خالد، دروازه‌بان کویتی القادسیه در سال قبل میلادی به مدت ۱۱ ماه (۱۴۵۳ دقیقه) هیچ گلی دریافت نکرد. از این رو در رده دوم جای گرفته است.

ثابت ال باطل‌، سنگربان مصر در سال ۱۹۷۵ به مدت ۸ ماه (۱۴۴۲ امتیاز) گل نخورد و  در این فهرست جهانی سوم شده است.

 


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.