تازه‌واردهای گران قیمت برای گیمرها +عکس

فروردین ۱۴۰۳

تجهیزات بازی و به ویژه لپ‌تاپ‌هایی که برای گیمرها به بازار عرضه شده و به لپ‌تاپ‌های سری گیمینگ معروف می باشند، در هر شرایطی مخاطبان پر و پا قرص خود را دارد.

به گزارش مجله شبانه ممتاز نیوز، کالاهایی که قیمت گران آنها را کانفیگ بالا (قابلیت‌های فنی خوب) توجیه کرده و همین موضوع سبب خاص شدن زمینه کاربری آن شده است. به همین سبب در بازارهای جهانی و به تبع آن در بازار ایران هر از چند گاهی شاهد عرضه محصولاتی تازه و حرفه‌ای‌تر در این زمینه به بازار هستیم. محصولاتی که در این بخش ما به معرفی بعضی از تازهترین و قدرتمندترین‌ها از میان آنها خواهیم پرداخت:

MSI

این برند طی سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری برای افزایش سهم فروش خود در بازار لپ‌تاپ و تجهیزات گیمینگ کرده است.

برای رسیدن به این هدف نیز هر از چند گاهی محصولی تازه و قدرتمند را به بازار عرضه می‌‌کند، البته تمرکز اصلی این برند روی عرضه کامپیوترهای چندمنظوره (AIO)‌های مخصوص بازی است، اما این اواخر چند مدل لپ‌تاپ حرفه‌ای هم به بازار عرضه کرده است. مدل GT70 یکی از تازهترین لپ‌تاپ‌های سری گیمینگ از این خانواده است که به پردازنده نسل چهارم اینتل CORE I7-2.4GHZ، رم ۳۲ گیگابایتی از نوع DDRIII و هارددیسکی با ظرفیت یک ترابایت و سه هارددیسک ۱۲۸ گیگابایتی SSD است.

کارت گرافیکی این نوت بوک هم NVIDIA GTX 780M با ظرفیت حافظه چهار گیگابایت است. صفحه نمایش این لپ‌تاپ هم ۳/۱۷ اینچ ضد انعکاس نور است.

این لپ‌تاپ ۹/۳ کیلوگرمی به باتری ۹ سلولی مجهز است و قیمتی در حدود ده میلیون و ۴۰ هزار تومان دارد.

همچنین مدل GT60 از لپ‌تاپ‌های گیمینگ تازه وارد است که البته کمی قدیمی‌تر از مدل GT70 است. این لپ‌تاپ گیمینگ هم به پردازنده نسل چهارم INTEL CORE I7-2.4GHZ، رم ۳۲ گیگابایتی و هارددیسکی با ظرفیت یک ترابایت و سه هارددیسک ۱۲۸ گیگابایتی SSD است. این لپ‌تاپ به صفحه نمایش ۶/۱۵ اینچی ضدانعکاس نور مجهز است.

ASUS

این برند هم با عرضه لپ تاپ‌های سری G حرف بسیاری دربارهٔ لپ‌تاپ‌های گیمینگ دارد، البته ایسوس سابق بر این نیز لپ‌تاپ‌های سری G را به بازار عرضه کرده بود. ولی لپ‌تاپ‌های تازه این سری به پردازنده‌های تازه اینتل مجهزند. لپ‌تاپ‌های تازه ایسوس که در سری Republic Of Gamers به بازار عرضه شده است دارای صفحه نمایش ۳/۱۷ اینچی سه بعدی و رزولوشن تمام اچ دی با نرخ بازسازی تصویر ۱۲۰ هرتز است.

این دستگاه‌های تازه در مدل‌های G750JW ، G750GX و G750 JH روانه بازار شده و در آن از نسل چهارم پردازنده‌های اینتل یعنیCore i7 4700HQ استفاده شده است. رم این دستگاه‌ها  ۱۲ گیگابایت است و کارت گرافیک آن از سری ۷ گرافیک‌های Nvidia  است.

همچنین این لپ‌تاپ‌ها به دو خروجی گردش هوا و دو فن قدرتمند مجهز شده تا در بازی‌های طولانی از داغ شدن دستگاه جلوگیری کند. در این دستگاه‌ها از پورت Thunderbolt با پهنای باند ۱۰ گیگابایت بر ثانیه استفاده شده است. قیمت در نظر گرفته برای حرفه‌ای‌ترین مدل این لپ‌تاپ‌ها که G750 JH است در حدود هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. این لپ‌تاپ به پردازنده INTE CORE I7 مجهز است و قابلیت‌های فنی بسیار بالایی برای گیمرها دارد.

Eurocom

شاید این برند مانند RAZER یا سایر برندهای عرضه‌کننده لپ‌تاپ‌های گیمینگ برای شما آشنا نباشد، اما این برند مطرح لپ‌تاپی با نام X3 به بازار عرضه کرده است که به طور سفارشی وارد بازار ایران نیز شده است.

برخی مشخصات این لپ‌تاپ عبارت از صفحه نمایش ۶/۱۵ اینچی، پردازنده نسل چهارم CORE I7، گرافیک ترکیبی GTX780M و AMD Radeon HD 8970M است.

این لپ‌تاپ حرفه‌ای همچنین به انواع پورت‌هایHDMI ، DisplayPort، USB 3.0 ، USB 2.0، و Firewire، وب‌کم ۲ مگاپیکسلی، سیستم صوتی Sound Blaster و دو اسپیکر ONYKO مجهز به Subwoofer و هارد درایو یک تربایتی مجهز است. این لپ‌تاپ در ۷ رنگ مختلف و با قیمتی حدود یک هزار و ۵۰۰  دلار به بازارهای جهانی  عرضه شده است.

Alienware

این برند را نیز همه به‌عنوان عرضه‌کننده مطرح لپ‌تاپ‌های گیمینگ می‌شناسیم. تازهترین محصول این برند Alienware 18 نام دارد که دارای طراحی خاصی است که آن را برای گیمرها تبدیل به لپ‌تاپی محبوب کرده است. در طراحی این لپ‌تاپ از هواپیماهای جت الگو گرفته شده است.

در مورد قابلیت‌های فنی هم باید بگوییم که تجهیز به پردازنده چهار هسته‌ای Core i7 کمپانی اینتل از نسل Haswell و گرافیک حرفه‌ای Nvidia GeForce 700  از ویژگی‌های خاص این لپ‌تاپ است. AlienWare 18 همچنین از فناوریNvidia SLI (راه‌حل انویدیا برای به کارگیری دو یا تعداد بیشتری پردازنده گرافیکی به صورت یک خروجی واحد) برخوردار است، همچنین استفاده از حافظه DDR3L با پهنای باند بسیار و کمترین ولتاژ برای صرفه‌جویی در مصرف باتری از دیگر اقدامات Alienware در این لپ‌تاپ است.

اسپیکرهای Klipsch با نرم‌افزارDolby Home Theater نسخه چهار، قدرت صوتی این لپ‌تاپ را افزایش داده است. تجهیز به یک صفحه فلزی زیر کیبوردهای نرم به منظور بهبود عملکرد تایپ و صفحه نمایش LCD ضدتابش با زاویه دید گسترده از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ است. قیمت در نظر گرفته برای این لپ‌تاپ در حدود دو هزار و ۱۰۰ دلار است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.