“تازه به دوران رسیده‌ها” به دنبال قطع ارتباط انقلاب اسلامی با عقبه و هویت آن هستند

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

نوشته شده در تاریخ ۲۴/آذر/ – ۰۸:۳۷ و در حوزه های سیاسی – ۰ نظر

محمدعلی ابطحی در گفت‌وگو با :

خبرگزاری : عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: نمی‌شود انقلابیونی را که در چارچوب انقلاب هستند نادیده گرفت؛ چراکه مجموعه‌ تلاش‌ آنان باعث شکل‌گیری انقلاب شد.

محمدعلی ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره اصطلاح “تازه به دوران رسیده‌ها” که این روزها رئیس‌جمهوری و برخی شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی و مذهبی به آن اشاره می‌کنند، اظهار کرد: من نمی‌دانم این تازه‌به دوران رسیده‌ها چه هدفی را دنبال می‌کنند ولی نهایتا اینگونه رفتارها باعث می‌شود که انقلاب اسلامی با عقبه و هویت خودش قطع ارتباط کند.

معاون پارلمانی دولت اصلاحات تأکید کرد: در پی اینگونه رفتارهاست که انقلاب برای آینده هم هویت جدیدی پیدا نمی‌کند و نتیجه این می‌شود که یک جور بی‌هویتی و ریاکاری و جدایی دل‌ها در مجموعه انقلاب شکل می‌گیرد؛ همچنین رویارویی و کینه‌های داخلی شدت پیدا می‌کند.

ابطحی گفت: اگرچه پیشروان انقلاب قابل نقد هستند و می‌توان آنها را نقد کرد ولی نادیده گرفتن نقش آنها و برخوردهای عامدانه و به دور از انصاف با کسانی که شناسنامه انقلاب بودند، باعث می‌شود جریان اصلی انقلاب از بین برود و این جریان‌های “نوانقلابی” که هیچ ربطی به انقلاب امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی مردم ندارند؛ با شعارهای انقلابی حاضر شوند، در نهایت سرمایه‌های انقلاب را حذف کنند و خودشان هویت جایگزینی نداشته باشند. من فکر می‌کنم نمونه بارز  این وضع در دوران آقای احمدی‌نژاد دیده شد و چهره‌هایی که هویت انقلابی یا هویت تاریخی نداشتند بسیار به کشور آسیب رساندند.

عضو مجمع روحانیون مبارز در گفت‌وگو با آنا ادامه داد: درست است که تازه به دوران رسیده‌ها چهره‌های بارز انقلاب مانند آقای هاشمی را بسیار مورد هجمه قرار می‌دهند ولی به نظر من، محور این حمله‌ها به یک جریان اصیل با هویت تاریخی در انقلاب اسلامی است که آقای هاشمی هم یکی از آنهاست که برای انقلاب زحمت کشیده‌اند و رنج‌هایی را تحمل کرده‌اند.

وی افزود: مهمترین موضوع در این حملات، رواج ادبیات بی‌ادبی و اهانت به گذشتگان است که اینها منجر به شیوع بی‌اخلاقی می‌شود.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – دانشگاه
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.