تازه ترین اظهارات لاوروف درباره سوریه/ جوسازی مخالفان سوری علیه ایران در قاهره

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، غربی ها را به تحریف توافقنامه ژنو متهم کرد. میثم المالح از سرکردگان شورای انتقالی سوریه در ادعایی بی پایه و اساس و در تلاش برای منحرف کردن افکار عمومی از دخالت غربی ها و اعراب مدعی شد ایران، روسیه و حزب الله در کشتار سوریها دست دارند.

تاکید وزیر امور خارجه روسیه بر مانع تراشی غربی ها در برابر حل مسالمت آمیز بحران سوریه و ادعاهای تکراری و نخ نما شده مخالفان سوری در قاهره علیه ایران و حزب الله از جمله خبرهای مربوط به سوریه است.

به گزارش مهر به نقل از شبکه روسیا الیوم، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، غربی ها را به تحریف توافقنامه ژنو متهم کرد.

سرگئی لاوروف امروز سه شنبه گفت : برخی کشورهای غربی برای تحریف توافقنامه به دست آمده در ژنو درباره اصول انتقال سیاسی در سوریه که کوفی عنان نماینده سازمان ملل متحد پیشنهاد داد، تلاش می کنند.

لاوروف که در یک کنفرانس مطبوعاتی سخن می گفت، افزود : توافقنامه ژنو فرصت خوبی برای حل بحران سوریه فراهم کرده است، اما متاسفانه برخی شرکت کنندگان غربی، در اظهاراتی علنی خود، توافقات به دست آمده را تحریف کردند.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین از به تعویق افتادن نشست نمایندگان گروههای مخالف سوری در مسکو خبر داد و گفت این نشست به هفته آینده موکول شده است.

وی همچنین خاطر نشان کرد روسیه هرگز در نشست گروه موسوم به دوستان سوریه شرکت نخواهد کرد.

جوسازی مخالفان سوری علیه ایران در قاهره

خبر دیگر اینکه گروههای مخالف سوری در نشستی به طرح ادعاهای بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران و حزب الله و اتهاماتی علیه سوریه پرداختند و فردی به نام خالد ابوصلاح گزارش کاملا یکسویه و در راستای اهداف غربی ها و رژیمهای عربی همسو به عنوان حامیان گروههای مسلح در راستای تحریک افکار عمومی علیه دمشق ارائه کرد.

بر اساس گزارش شبکه العربیه که کنفرانس مخالفان سوری در قاهره را همانند الجزیره به طور مستقیم پخش می کرد، میثم المالح از سرکردگان گروه موسوم به شورای انتقالی سوریه که مقر آن در ترکیه است، در ادعایی بی پایه و اساس و در تلاش برای منحرف کردن افکار عمومی از دخالت غربی ها و اعراب همسو در کشتار و خشونتهای سوریه و مانع تراشی آنها در برابر حل بحران سوریه به دلیل ادامه حمایتهای گسترده از گروههای مسلح مدعی شد ایران، روسیه و حزب الله در کشتار سوریها دست دارند.

سیدا هم ادعا کرد نظام سوریه، کشور را به سمت جنگ طایفه ای سوق می دهد.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.